دلار منتظر توافق خوب هسته ای

به باور فعالان،‌ در صورتی که جو مثبت هسته ای ادامه پیدا کند،‌امروز احتمال دارد که قیمت دلار حتی به سوی ابتدای مرز ۲۹ هزار تومانی حرکت کند.

از ساعت ۲۲ الی ۲۳ شب گذشته دلار حدود ۲۰۰ تومان افت قیمت را به ثبت رساند و با ‍پایین رفتن از محدوده های ۲۹ هزار و ۸۰۰ و ۲۹ هزار و ۷۰۰ تومانی وارد محدوده ۲۹ هزار و ۶۰۰ تومانی شد. به گفته فعالان،‌ اظهار نظرهای اولیه درباره دور هشتم مذاکرات وین موجب شد که به یکباره فروش ها در بازار شدت بگیرد.

به عنوان مثال، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی واقع در وین در توییتی نوشت: طرفین گفت‌وگوهای منظم و نتیجه‌محوری داشتند. آن‌ها به ویژه توافق کردند که فرایند نوشتن پیش‌نویس جهت حصول هرچه سریع‌تر توافق تسریع گردد.

به باور فعالان،‌ در صورتی که جو مثبت هسته ای ادامه پیدا کند،‌امروز احتمال دارد که دلار حتی به سوی ابتدای مرز ۲۹ هزار تومانی حرکت کند. با این حال، بیشتر تحلیل گران باور دارند که لازمه افت معنادار اسکناس آمریکایی تثبیت زیر محدوده ۲۹ هزار و ۸۰۰ تومانی است. در این شرایط می توان گفت که دو ساعت ابتدایی بازار در روز جاری اهمیت زیادی دارد. در درجه اول باید دید که بازار افت شبانه را جدی می گیرد و در درجه دوم این موضوع اهمیت دارد که بازار نتواند خود را به بالای محدوده ۲۹ هزار و ۸۰۰ تومان برگردد.

در مقابل دسته ای از فعالان باور دارند که ریزش شب گذشته چندان جدی نبوده است و با شروع رسمی بازار از روز جاری، فضای بازار به حالت عادی بازخواهد گشت.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.