تاثیر چشمگیر تزریق دز سوم بر پیشگیری از اومیکرون

یک متخصص بیماریهای عفونی گفت: تزریق دُز سوم واکسن کرونا مهمترین استراتژی عملی برای مقابله با پیک اُمیکرون است. 

دکتر بابک صیاد در نشست ستاد کرونای دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اظهار کرد: به دلیل سرایت بسیار سریع سویه اُمیکرون، افراد باید دُز بوستر -دز سوم- واکسن را جدی بگیرند.

وی با دعوت از مردم جهت تزریق دز سوم واکسن کرونا، گفت: تزریق دُز سوم واکسن کرونا در پیشگیری از ابتلا به اُمیکرون بسیار موثر است.

وی گفت: افرادی که دُز اول و دوم واکسن آنها  سینوفارم بوده، بهتر است برای دُز سوم و یادآور نیز از واکسن سینوفارم را سه ماه پس از تزریق دز دوم داشته باشند.

صیاد گفت: افراد باید استفاده از ماسک و رعایت سایر پروتکل های بهداشتی را نیز در پیشگیری از ابتلا به سویه اُمیکرون همچنان جدی بگیرند.

دکتر صفایی فوق تخصص عفونی اطفال نیز در این نشست گفت:به دلیل ساده انگاری مردم و عدم رعایت شیوه نامه های بهداشتی و شرکت در دورهمی های خانوادگی، متاسفانه شاهد افزایش تعداد موارد بستری کودکان در بیمارستان دکتر محمد کرمانشاهی هستیم.

صفایی عنوان کرد: با توجه به سرایت بالای سویه اُمیکرون از خانواده ها می خواهیم رعایت شیوه نامه های بهداشتی به ویژه تزریق دُز سوم واکسن و استفاده از ماسک را همچنان جدی بگیرند و از حضور در دورهمی های خانوادگی خودداری کنند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.