رشد شاخص هم وزن در بازار سهام امروز/کاهش ارزش معاملات بورس

در معاملات روز سه‌شنبه، ۷ دی ۱۴۰۰، شاخص کل بورس پایتخت با کاهش ۴۲۸ واحدی نسبت به روز گذشته به رقم یک میلیون و ۳۹۹ هزار و ۸۸۵ واحد رسید.  

شاخص هم وزن رشد کرد و با افزایش هزار و ۹۷۷ واحدی در سطح ۳۶۷ هزار و ۳۶۲ واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) ۱۰۹ واحد بالا آمد و در سطح ۱۸ هزار و ۸۲۹ واحد قرار گرفت.   

کاهش ارزش معاملات بورس

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم ۴ هزار و ۹۸۰ میلیارد تومان کاهش یافت. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه ۷۰۸ میلیارد تومان بود که ۱۴ درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد.

 ارزش معاملات خرد سهام نیز افت کرد و با کاهش ۱۷ درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم ۳ هزار و ۴۸۶ میلیارد تومان رسید که ۷۰ درصد از کل معاملات بازار را شامل می‌شود. 

نمادهای تأثیرگذار بر شاخص‌ها

امروز نمادهای «فولاد»، «شستا» و «فملی» بیشترین تأثیر را در افت شاخص کل داشتند و «بوعلی»، «کچاد» و «خراسان» بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای «بپاس»، «غصینو» و «کگهر» بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «زاگرس»، «صبا» و «شبصیر» بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص داشتند. 

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس شستا صدرنشین است و خودرو و خساپا در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز نمادهای فرابورس، حآفرین و توسن پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.

متن کامل این گزارش را با تیتر «سبزپوشی۵۹ درصد بورس در روز نزول شاخص کل» در اقتصادنیوز بخوانید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.