بیانیه وزارت خارجه روسیه درباره نتایج مذاکرات وین

در بیانیه گفته شده است: در پایان دور قبلی مذاکرات که روز ۱۷ ماه دسامبر خاتمه یافت، طرف های شرکت کننده در مورد ادامه اقدامات برای بازگرداندن برجام به حالت اولیه توافق کردند.

وزارت خارجه روسیه تصریح کرد: در این مرحله بر عزم عمومی برای افزایش تلاش ها به منظور تنظیم سند بسته توافق ها به منظور دستیابی به راه حل قابل قبول در زمان فشرده تاکید شد.

در این بیانیه آمده است: همکاریها در فرمت های متفاوت ازجمله نشست گروه های کاری لغو تحریم ها، مسائل هسته ای و ترتیب اجرای توافقنامه آینده برای احیای برجام ادامه پیدا خواهد کرد. 

دور هشتم مذاکرات وین در حالی پیگیری می‌شود که اساس مطالبات منطقی و به‌حق جمهوری اسلامی ایران از سوی طرف‌های مقابل در مورد دو موضوع مهم راستی آزمایی لغو تحریم‌ها و ضمانت برای عدم تکرار اقدامات غیرقانونی آمریکا پذیرفته شده و این مسئله امید به پیشرفت گفت‌وگوها را افزایش داده است.

هشتمین دور از گفت‌وگوهای رفع تحریم که از دیروز (دوشنبه) با برگزاری نشست کمیسیون مشترک برجام از سر گرفته شد تا روز پنجشنبه جریان خواهد داشت و پس از سه روز وقفه در روزهای پایانی سال ۲۰۲۱ میلادی یعنی ۳۱ دسامبر، ۱ و ۲ ژانویه، مذاکرات از سوم ژانویه (۱۳ دی) پیگیری می‌شود.

میخائیل اولیانوف سرپرست تیم مذاکره کننده روسیه در مذاکرات رفع تحریم‌های وین عصر امروز در توییتی خبر از "پیشرفت بی چون و چرا" در مذاکرات داد.

به گزارش ایرنا، این دیپلمات ارشد روس در صفحه کاربری خود نوشت: امروز در جریان مذاکرات وین با موضوع برجام، کارگروه مسائل هسته‌ای یک جلسه مفید برگزار کرد.

وی نوشت: ما ناظر پیشرفت تردیدناپذیری بوده و درباره موضوع لغو تحریم‌ها به نحو فعالانه‌ای رایزنی می‌شود.

بیانیه وزارت خارجه روسیه درباره نتایج مذاکرات وین

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.