افشاگری جنجالی المیادین درباره نفتالی بنت

برخی منابع ویژه در گفت‌وگو با المیادین ضمن تکذیب خبرهای منتشر شده درباره حصول پیشرفتی در قرارداد تبادل اسرا با رژیم صهیونیستی گفتند: رژیم اشغالگر به سرعت از هرگونه پیشروی در قرارداد تبادل اسرا عقب‌نشینی کرده و هنوز حیله‌گری می‌کند، این رژیم با میانجی‌ها تعامل مثبتی ندارد و نمی‌خواهد هزینه مناسبی بپردازد.

آنها افزودند: نفتالی بنت، نخست وزیر رژیم صهیونیستی بارها تلاش‌های میانجی‌ها برای پیشرفت در قرارداد تبادل اسرا را مختل کرده است.

همچنین برخی منابع دیگر اعلام کردند که هیئت امنیتی مصر از گروه‌های فلسطینی درخواست کرده برای اعمال فشار بر اسرائیل جهت فراهم کردن تسهیلات جدید برای نوار غزه به آن فرصت دهد و اینکه وعده‌هایی برای عمل به این خواسته‌ها در آینده نزدیک داده شده‌اند.

خالد البطش، عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز پیشتر در گفت‌وگوی تلویزیونی به رهبران رژیم صهیونیستی درباره در پیش گرفتن سیاست ترور در غزه هشدار داده و بر آمادگی این جنبش برای تمامی گزینه‌ها در دفاع از ملت فلسطین تاکید کرده بود.

البطش اظهار کرد: عملکرد مقاومت در سال ۲۰۲۱ نشان داد که می‌تواند معادلات را مدیریت کرده و ساعت صفر را تعیین کند، نبرد شمشیر قدس نیز نقطه عطف بزرگی در تاریخ درگیری با رژیم صهیونیستی بود.

این عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی فلسطین با اشاره به اینکه تمامی گروه‌های فلسطینی امروز در کرانه باختری برای حمایت از مردم در کنار یکدیگر ایستاده‌اند، گفت: عملیات "گرفتن آزادی" به همه جهان نشان داد که جای ملت فسلطین در بازداشتگاه‌ها نیست.

محمود خلف، عضو کمیته مرکزی جبهه دموکراتیک آزادسازی فلسطین نیز گفت: شرایط معیشتی و اقتصادی نوار غزه به دلیل وقت‌کشی رژیم اشغالگر در لغو محاصره همه جانبه این منطقه و به تعویق انداختن بازسازی ویرانی‌های حاصل از جنگ مه گذشته رو به بدتر شدن است.

خلف در ادامه اظهار کرد: رژیم اشغالگر دوباره مساله بازسازی غزه را به پرونده سربازان به اسارت درآمده خود نزد مقاومت فلسطین ارتباط داد که هدف از آن وقت‌کشی است و این رژیم مسؤول عواقب و پیامدهای استمرار این سیاست است.

این عضو کمیته مرکزی جبهه دموکراتیک آزادسازی فلسطین افزود: پافشاری رژیم اشغالگر به استمرار این سیاست می‌تواند کار را به جهت‌های دیگری ببرد و تشدید اوضاع را به نتایج متفاوتی سوق دهد.

او در ادامه از مصر خواست برای تحت فشار گذاشتن رژیم اشغالگر و تشویق آن به جدا کردن پرونده بازسازی از پرونده سربازان اسیر شده و ربط ندادن این دو به یکدیگر وارد عمل شود.

در چند روز گذشته به ویژه پس از تهدیدهای گروه‌های فلسطینی به دلیل تعلل رژیم صهیونیستی در لغو محاصره نوار غزه  و پافشاری بر ارتباط دادن مساله بازسازی به پرونده سربازان اسیر شده در غزه، مصر و نهادهای بین‌المللی اقدامات و رایزنی‌هایی را برای مهار تنش و جلوگیری از از در جبهه غزه در پیش گرفتند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.