درگیری ارتش عراق با داعش در دیالی

این منبع به خبرگزاری شفق نیوز گفت که این درگیریها بین لشکر ۵۳ ارتش عراق با عناصر داعش در منطقه «عین لیلی» واقع در شمال شرق دیالی صورت گرفته است.

به گفته این منبع، این درگیریها به کشته شدن سه نفر از نیروهای ارتش عراق و زخمی شدن سه نفر دیگر از آنان شده است. کما اینکه سه داعشی نیز کشته شدند.

این در حالی است که نیروهای امنیتی و سازمان الحشد الشعبی از سه روز پیش در حال تعقیب عناصر داعش از پنج محور در ارتفاعات حمرین و مرزهای دیالی-کرکوک-صلاح الدین هستند.

حملات جسته و گریخته داعش در مناطق مختلف عراق در حالی افزایش یافته است که بسیاری از کارشناسان، نظامیان تروریست آمریکایی را عامل این مسئله می‌دانند.

«بشیر العتبکی» فرمانده تیپ ۲۳ سازمان الحشد الشعبی گفت که تروریست‌ها داعش روابط تنگاتنگی با آمریکایی‌ها دارند و با هدف ادامه حضور نیروهای رزمی آمریکا،  به حملات خود افزوده‌اند.

در تأیید این سخنان «حمید الهایس» رئیس شورای نجات استان الانبار عراق، نیز امروز با تایید فعال شدن عملیات تروریستی عناصر سازمان جنایتکار داعش در دوره کنونی در چهار استان، گفت که این عملیات‌ها همزمان با عقب نشینی قریب الوقوع نیروهای رزمی آمریکا از عراق صورت می‌گیرد.

او افزود: «همه استان‌هایی که شاهد عملیات تروریستی هستند، امن و باثبات بودند، اما سرعت این عملیات‌ها با نزدیک شدن به عقب‌نشینی نیروهای رزمی آمریکا در طرحی که برای همگان روشن شد، افزایش یافت . فعال کردن این گروه‌های تروریستی با برنامه‌های خارجی که به دنبال سوء‌استفاده از وضعیت امنیتی ناپایدار است، مرتبط است».

این اولین بار نیست که شخصیت‌های عراقی به رابطه میان تروریست‌های داعش با آمریکا اشاره می‌کنند و پیش از این بارها گروههای عراقی از وجود اسنادی از انتقال تروریست‌ها توسط بالگردهای نظامی ارتش آمریکا سخن گفته‌اند. به گفته عراقی‌ها تروریست‌های داعش بهترین بهانه را برای ادامه حضور اشغالگرانه آمریکا در اختیار این کشور قرار می‌دهند و اکنون که با فشار چندین ساله پارلمان و گروههای مقاومت، آمریکایی‌ها در ظاهر به عملیات رزمی خود پایان می‌دهند، تروریست‌ها نیز به حملات خود افزوده‌اند.

کشته و زخمی شدن 6 نیروی ارتش عراق در درگیری با داعش در دیالی

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.