برف و کولاک این استان را فرا می‌گیرد

با ورود یک سامانه بارشی جدید، کولاک برف و باران تمامی سطح استان چهارمحال و بختیاری را فرا می‌گیرد که احتمالا باعث مسدود شدن راه‌های ارتباطی می‌شود.

طی سامانه بارشی گذشته، بسیاری از راه‌های ارتباطی روستایی و برخی گردنه‌های جاده‌های مواصلاتی در استان بدلیل بارش برف و حجم بالای برف مسدود شد که پس از گذشت چند روز بعد از اتمام عملیات برف‌روبی، بازگشایی شدند.

مهران چراغپور، مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در   شهرکرد  ، با اشاره به ورود سامانه بارشی جدید از چهارشنبه به استان، اظهار داشت: بارش‌ها از روز چهارشنبه در استان چهارمحال و بختیاری به صورت متناوب شروع می‌شوند و از عصر پنج شنبه تا جمعه صبح کل استان درگیر می‌شود.

وی گفت: روز چهارشنبه و پنج شنبه بیشتر مناطق کوهرنگ، شمال و شمال غربی استان درگیر می‌شود و در مناطق دیگر پراکنده است اما در روز پنج شنبه و جمعه قسمت‌های غربی و جنوبی و بیشتر در مناطق شمالی استان شاهد بارندگی هستیم.

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری با اشاره به عمده بارش‌ها در یکشنبه هفته آینده، بیان داشت: از یکشنبه تا دوشنبه بعداز ظهر بیشتر نقاط استان بارندگی خواهد بود که یکشنبه شدت بیشتری دارد.

وی با اشاره به باد نسبتا شدید، احتمال رعد و برق، برف، مه و کاهش دید در روز بارندگی، گفت: لغزندگی جاده، اختلال در تردد، آبگرفتگی معابر شهری و روستایی، کولاک برف در گردنه‌ها و کاهش دید در بارندگی را شاهد هستیم که توصیه می‌شود رانندگان در تردد جاده‌ها خصوصا در جاده‌های کوهستانی مجهز به تجهیزات زمستانی باشند.

چراغپور در پایان خاطرنشان کرد: عدم توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، عدم صعود به ارتفاعات، تنظیم آب دریچه‌های استخر پرورش ماهی، پاکسازی آبروها و طرح شهری و روستایی از دیگر توصیه‌ها است.

همچنین در اکوایران ببینید : مجلس از طرح صیانت نگذشت

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.