داعش افسر عراقی را سر برید+عکس

پس از پخش فیلمی جدید از گروه تروریستی داعش که در آن صحنه سر بریدن «یاسر الجورانی»، افسر وزارت کشور عراق و مدیر اداره گذرنامه «الاعظمیه» را دو هفته پس از ربودن در استان «دیاله» واقع در شرق این کشور نشان می دهد، نخست وزیر عراق وعده داد که انتقام او را خواهد گرفت.

منابع خبری عربی گزارش دادند که سربریدن سرهنگ الجورانی به دست داعش پس از آن صورت گرفت که عناصر تروریستی او را به همراه سه تن از دوستانش هنگامی که دو هفته پیش در حال سفر برای ماهیگیری در دریاچه «حمرین» در شهرستان «خانقین» (واقع در استان دیاله) بودند، ربودند.

شفق نیوز از سایت های عراقی گفته که به غیر از الجورانی، یکی از نیروهای منتسب به الحشدالشعبی و یک کارمند بانک و یک تن دیگر جزو ربوده شدگان هستند.

در این فیلم نشان داده می شود که افسر عراقی زانو زده و مردی نقابدار که سلاح در دست دارد در کنار پرچم سیاه گروه تروریستی داعش ایستاده است. دستگاه های امنیتی عراق و رسانه های محلی این کشور پیشتر صحت این ویدئو را تایید نکردند ولی با این حال برخی منابع امنیتی عراقی گفته اند که الجوزانی عملا سر بریده شده است. این منابع افزودند که ارتش عراق در این منطقه، عملیات انجام داده و جسدهای برخی از ربوده شدگان را پیدا کرده است.

داعش افسر عراقی را سر برید/عکس

در واکنش به اخبار منتشره در این خصوص، یحیی رسول، سخنگوی نظامی الکاظمی(فرماندهی کل نیروهای مسلح) امروز چهارشنبه با انتشار بیانیه ای ضمن ابراز تاسف، گفت: تروریست ها را تعقیب می کنیم و به آنها می رسیم تا به عدالت برسیم و انتقام شهدای صالح خود را بگیریم.

وی از قول الکاظمی بر تشدید تلاش های اطلاعاتی و ادامه رویکرد تهاجمی برای از بین بردن هسته های داعش تاکید کرد.

داعش در دوران اوج فعالیت خود و اشغال بخش هایی از عراق و سوریه برای ایجاد ترس و وحشت در منطقه فیلم هایی از انواع شکنجه، سربریدن و آتش زدن ربوده شدگان را مستند و پخش می کرد.

عراق با حضور و هدایت فرماندهانی همچون سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس، در اواخر سال ۲۰۱۷ پیروزی بر داعش را که از سال ۲۰۱۴ حدود یک سوم خاک این کشور را اشغال کرده بود، اعلام کرد.

با این وجود همچنان هسته های پراکنده و بقایای گروه تروریستی داعش در چندین استان شرقی، غربی و شمالی دست به تحرک و جنایت می زند.

به گفته منابع عراقی، شبیخون، تحرکات ایذایی و حملات هرازگاه تروریست ها علیه شهروندان غیر نظامی و نیروهای امنیتی بیشتر به این دلیل و با این هدف انجام می شود که داعش حضور و ادامه موجودیت و حیات خود را اعلام کند.

تحرکات اخیر این گروه تکفیری و تروریستی، از هنگامی که آمریکایی ها و اسرائیلی ها حملات خود را به گروه های مقاومت در منطقه تشدید کرده اند، افزایش یافته است.

گروه های تروریستی در منطقه از سال ۲۰۱۱ با حضور در سوریه و سپس از سال ۲۰۱۴ با اشغال بخش های بزرگی از شمال، شرق و غرب عراق و با حمایت برخی کشورهای ثروتمند عربی، منطقه را به کانون کشت و کشتار تبدیل کردند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.