سهام های تأثیرگذار در بورس امروز چهارشنبه 8 دی 1400

 

معاملات امروز بازار سهام با نوسان بسیاری محدودی دنبال شد و البته آهنگ شاخص ها ناموزون بود؛ بدین ترتیب شاخص کل بورس با افت ۲.۵۵ هزار واحدی (معادل ۰.۱۸ درصد) در نقطه ۱.۳۹۷ میلیون واحد ایستاد. شاخص کل هم وزن نیز با افزایش ۷۳۹ واحدی (معادل ۰.۲ درصد) در نقطه ۳۶۸ هزار واحد ایستاد. فولاد، فارس، فملی، وغدیر و شبندر بیشترین تاثیر را در منفی شدن شاخص کل بورس داشتند. این در حالی بود که حرکت مثبت وبملت (گروه های بانکی) و وامید نتوانست شاخص را تا پایان معاملات امروز سبز رنگ نگه دارد.

شاخص کل فرابورس امروز هم سبزرنگ ماند و با افزایش ۶.۳۶ واحدی در نقطه ۱۸.۸۳ هزار واحد ایستاد. بپاس، فرابورس و غصینو در سبزرنگ ماندن شاخص کل فرابورس تاثیر به سزایی داشتند. این درحالی بود که صباف شجم، شگویا و کزغال مانع از رشد بیشتر شاخص کل فرابورس شدند. 

ارزش معاملات خُرد بورس و فرابورس به بالای ۴ هزار میلیارد تومان رسید

ارزش کل معاملات بازار سهام امروز به ۵.۷۵ هزار میلیارد تومان بود که سهم ارزش معاملات خُرد ۴.۰۳ هزار میلیارد تومان برآورد شد. همچنین تراز پول حقیقی ها  متفاوت بود؛ درحالی که حقیقی ها با شدت بیشتری نسبت به دو روز قبل ۴۵۵.۹ میلیارد تومان پول از بازار خارج که ۱۲۲.۸ میلیارد تومان پول به صندوق های با درآمد ثابت وارد کردند. 

مشروح این گزارش را در اقتصادنیوز با تیتر«حقیقی های بورس دوباره ترسیدند/ مقاومت خریداران جواب داد» بخوانید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.