پیش بینی بازار سهام هفته دوم دی 1400

خریداران بورس امیدوارند/ سیگنال گیری بورس از وین

کدخبر: ۴۶۵۸۸۰
اقتصادنیوز: سهامداران در هفته پیش رو با اطمینان بیشتری به موقعیت های خرید می نگرند اما بزرگترین چالش بازار سهام چیست.
خریداران بورس امیدوارند/ سیگنال گیری بورس از وین

به گزارش اقتصادنیوز ، بازار سهام در هفته پیش رو درحالی به کار خود ادامه میدهد که به باور تحلیلگران بورس در هفته پیش رو، بورس بازان با خوش بینی معاملات را پی می گیرند. شاخص های عملکردی بازار سهام نشان از بازدهی مثبت بازار سهام در ده روز ابتدایی دی دارد. حقیقی ها اگرچه در سرانه معاملاتی بیشتری در موقعیت خرید قرار گرفته اند اما همچنان با تردید نسبت به دورنمای بازار، پول هایشان را از بازار خارج کردند. 

خریداران بورس امیدوارند

به نظر میرسد در چارچوب مورد نظر، خریداران در هفته پیش رو با اطمینان بیشتری گام بردارند. شاخص بورس در نقطه چسبیده به کانال 1.4 میلیون واحد است و به نظر میرسد نقطه مزبور بتواند بازار را برای ورود دوباره به کانال 1.4 میلیون واحد تحریک کند. البته سمت عرضه هم به مقابله با جریان شکل گرفته در بازار بر می خیزد. نقطه ضعف و چالشی بازار به توان خریداران بر میگردد که میتواند فروش ها را دوباره فعال و در غیاب فعالیت خریداران مسیر شاخص را دوباره نزولی کند. 

سیگنال گیری بورس از وین

بازار سهام در هفته پیش رو از اواسط هفته دوباره با حساسیت بیشتری مذاکرات وین را پی میگیرد اما سیگنال های مثبت از وین قبل از تعطیلات چند روزه سال جدید میلادی گویای این مسئله است که طرف های مذاکره کننده امیدوارانه مذاکرات را پی می گیرند اما این به معنای حصو توافق نیست، بلکه با توجه به اختلافات عمیق دو طرف رسیدن به توافق ممکن است دشوار باشد اما رسیدن به نقاط مشترک میتواند به صورت گام به گام دوباره پی گیری شود.

ضرب الاجل اروپا درباره رسیدن به توافق تا اواخر بهمن ماه امسال هم از همین حیث صورت میگیرد که دو طرف سریع تر به توافق برسند. بازار سهام هم اگرچه سیگنال های مثبتی دریافت کرده اما در موقعیت تردید و ابهام به سر میبرد چرا که نمیداند در صورت به توافق نرسیدن دو طرف در ضرب الاجل تعیین شده چه اتفاقی ممکن است بیفتد. 

اثر رفتار دولت بر بورس

در شرایط کنونی اهمیت و وزنه مذاکرات وین بر همه بازارها با تاکید بازار سهام قابل تبیین و روشن است. از این حیث بازار این رویداد را با حساسیت دنبال میکند. بازار سهام البته به رفتار دولت در اقتصاد هم با حساسیت توجه میکند، چرا که برداشتن سیاست گذاری غلط همچون قیمت گذاری دستوری میتواند وزن و سهم زیادی در امیدواری به بازار سهام به دنبال داشته باشد. 

در شرایط فعلی بازار امیدوار است با توجه به جذابیت قیمت های سهام، موقعیت های خرید قوی تر شود اما وضعیت خریدها لغزنده و شکننده است. خریداران در هفته پیش رو با بزرگترین چالش که همان تردید دوباره حقیقی ها باشد، مواجهند.

  • سناریت
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۳۱ فروردین

      اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از…

    کارگزاری مفید