حساسیت کانال 1.4 میلیون شاخص بورس

امیدواری شکننده بورس بازان /پیش بینی بورس 11 دی

کدخبر: ۴۶۵۸۸۲
اقتصادنیوز: تحلیلگران بورس پیش بینی می کند خریداران در روز شنبه 11 دی 1400 با خوش بینی معاملات هفته دوم دی را پیگیری می‌کنند.
امیدواری شکننده بورس بازان /پیش بینی بورس 11 دی

به گزارش اقتصادنیوز ، معاملات بازار سهام در روز شنبه 11 دی ماه 1400، اگرچه با اطمینان و بهبود موقعیت خریداران مواجه است اما همچنان وضعیت بازار سهام شکننده ارزیابی می شود.

شاخص های عملکردی بازار سهام در روز چهارشنبه نشان می‌دهد خریداران امیدوارند اما این امیدواری همچنان شکننده است، چرا که حقیقی ها در ورود به بازار سهام همچنان مُرددند. 

حساسیت کانال 1.4 میلیون شاخص بورس

بازار از شنبه ممکن است سیگنال های ارسال شده از وین را مثبت ارزیابی کند اما بازار سهام دوباره می تواند تغییر مسیر دهد. شاخص کل بورس فعلا در نقطه چسبیده به کانال 1.4 میلیون واحد قرار دارد و به نظر می رسد این وضعیت در روز شنبه در سه سناریوی محتمل دنبال شود؛ شاخص بورس در صورت امیدواری مثبت بورس بازان می تواند در کانال 1.4 میلیون واحد به حرکت خود ادامه دهد. البته در صورت اعمال تردید و ابهام بر بازار، شاخص به جای اینکه به کانال 1.4 میلیون واحد هدایت شود، مسیر بازگشتی را در کانال 1.3 میلیون واحد دنبال کند. با این وصف زورآزمایی میان عرضه و تقاضا احتمال دارد نوسانات شاخص را محدود کند.

نظرسنجی اقتصادنیوز: بورس خریدار می شود

تازه ترین نظرسنجی اقتصادنیوز هم نشان می دهد سمت تقاضا امیدواری بیشتری برای پیش روی و پیگیری برای مسیر صعودی شاخص دارد اما سمت عرضه در روز شنبه به دلیل ضعف های سمت تقاضا می تواند بازار را با چالش مواجه کند. تردید درباره ورودی حقیقی ها به بازار سهام پاشنه آشیل بورس و فرابورس است. بنابراین به نظر می رسد بورس روز شنبه با زورآزمایی متفاوت عرضه و تقاضا روبه رو باشد.

تحلیلگران و فعالان بورس از امیدواری خریداران بورس و فرابورس خبر می دهند، از نظر آنان، موقعیت خرید سهم و وزن بیشتری در معادلات روز شنبه خواهد داشت، هر چند که فروشندگان هم می توانند دوباره مانع اوج گیری خریداران باشند، چون تردیدها در بازار سهام باقی است. با تمام این اوصاف، تا قبل از روز دوشنبه بازار خوش بین خواهند ماند اما اینکه شاخص در کدام مسیر دنبال شود، بستگی به رفتار معامله گران دارد.

  • 1598357467_bourseforum_ir-sabzbourse
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید