واکنش کیهان به تهدیدات اسرائیل علیه ایران

روزنامه آلمانی فرانکفورتر روندشاو در تحلیلی نوشت: مقامات اسرائیلی هر چند یک بار از اقدام نظامی علیه برنامه هسته‌ای ایران سخن می‌گویند اما منتقدان هشدار می‌دهند که دولت جو بایدن این سخنان اسرائیل را بیشتر به عنوان مانورهای مخرب می‌بیند. به‌خصوص که علاقه‌مند به احیای توافق هسته‌ای است. اما گفته می‌شود واشنگتن تهدیدات لفظی تل‌آویو را تایید می‌کند، زیرا از یک‌سو، مذاکرات وین ظاهرا به بن‌بست رسیده و از سوی دیگر در سال ۲۰۱۵، موفقیت مذاکرات تنها پس از فشارهای گسترده حاصل شد.

لفاظی‌های جدید اسرائیل بازی با آتش بوده ولی احتمالاً چیزی بیش از یک بلوف نیست. حتی نیروی هوایی مدرن اسرائیل به‌تنهایی نمی‌تواند سانتریفیوژهای زیرزمینی ایران را نابود کند. این امر مستلزم بمب‌های ویژه با نفوذ بسیار زیاد است که ارتش اسرائیل در اختیار ندارد. به‌نظر نمی‌رسد واشنگتن به مداخله مسلحانه واقعی علاقه‌مند باشد. اما جنگ روانی به‌طور فزاینده‌ای در حال افزایش است.

اوفر شله، کارشناس دفاعی و نماینده سابق کنست، توصیه می‌کند به جای اینکه اسرائیل مرتباً ایران را تهدیدی برای خود جلوه دهد، باید این لفاظی‌ها را که هیچکس جدی نمی‌گیرد، متوقف کند. ایهود باراک، نخست‌وزیر اسبق اسرائیل نیز ارزیابی مشابهی دارد: «آیت‌الله‌ها به‌عنوان یک کشور در آستانه هسته‌ای شدن، عملاً آسیب‌ناپذیر خواهند بود، به تعادل استراتژیک با اسرائیل دست خواهند یافت و آزادی عمل خود را در منطقه گسترش خواهند داد.»

کیهان: تهدیدات اسرائیل علیه ایران را امریکا هم جدی نمی گیرد/ مقام رژیم صهیونیستی:آیت الله ها آسیب ناپذیرند

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.