هشدار جدی بایدن به پوتین افشا شد

بایدن جمعه به خبرنگاران گفت: من برای رئیس‌جمهور پوتین روشن ساختم که اگر او هر حرکت دیگری انجام دهد و اگر وارد اوکراین شود، ما تحریم‌های سنگینی وضع خواهیم کرد. ما حضور خودمان را در اروپا از طریق متحدانمان در ناتو افزایش خواهیم داد. بهای سنگینی بابت آن پرداخت خواهد شد.  

جو بایدن در پاسخ به اینکه واکنش پوتین چه بوده است، گفت آمریکا و روسیه به بررسی راهکاری برای حل و فصل این درگیری ادامه خواهند داد.

رئیس‌جمهوری آمریکا گفت: آنطور که حس کردم او موافق سه کنفرانس مهمی است که اوایل این ماه در اروپا با مقام‌های ارشد ما برگزار می‌شود... او با هیچکدام از آنها مخالفتی نداشت. او به برخی از نگرانی‌هایش درباره ناتو و ایالات متحده در اروپا اشاره کرد و ما هم همینطور و ما گفتیم که می‌توانیم مذاکره درباره برخی از آن مسائل را آغاز کنیم.  

مذاکرات متعددی میان روسیه و ناتو و آمریکا برای ماه ژانویه در مکان‌های مختلف برنامه‌ریزی شده است. این تماس تلفنی روز پنجشنبه میان پوتین و بایدن به عنوان گامی برای تدارکات این مذاکرات دیده می‌شود.

روسیه به گردآوری نیروهایش در نزدیکی مرز اوکراین متهم می‌شود و غرب مدعی است که مسکو برای حمله‌ای مشابه آنچه در کریمه انجام داد، آماده می‌شود.

به دنبال این تماس تلفنی روز پنج‌شنبه، جن ساکی سخنگوی کاخ سفید در بیانیه‌ای گفت که بایدن "صراحتا مشخص کرد که ایالات متحده و متحدان و شرکایش در صورت تهاجم بیشتر روسیه به سمت اوکراین قاطعانه پاسخ خواهند داد."

بایدن به پوتین نسبت به "تحریم‌های سنگین" هشدار داده است

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.