بازیگر پیشکسوت: مدیران صداوسیما به شهید سلیمانی علاقه‌ای نداشتند

به گزارش دنیای اقتصاد، هوشنگ توکلی بازیگر و کارگردان پیشکسوت سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرنگار  خبرگزاری فارس، درباره واقعه شهادت حاج قاسم سلیمانی، گفت: وقتی مراسم تشییع شهید حاج قاسم سلیمانی برگزار می‌شد، حال کسی را داشتم که قهرمان زندگی‌اش را از دست داده است، با تمام سختی که وجود داشت بلیت پیدا کردم و خودم را به کرمان رساندم. 

وی درباره آشنایی خود با شهید سلیمانی، بیان کرد: آشنایی من و حاج قاسم به روزهای فتح خرمشهر بر می‌گردد، در آن روزها او فرمانده‌ای جوان بود و من از جبهه‌ها فیلمبرداری می‌کردم؛ او همان روزها هم بزرگ و با صلابت بود.

توکلی درباره شخصیت حاج قاسم، اظهار کرد: شهید سلیمانی عقاب تیز پرواز ملت ایران بود؛ او بال‌های بزرگی داشت که یک بال آن تا اقیانوس اطلس و بال دیگر او تا اقیانوس اطلس رفته بود. به نظرم حاج قاسم هدایت‌کننده و اجرا کننده آن استراتژی بود که ایران در منطقه داشت.

او خون حاج قاسم را هم منشأ اتفاق می‌داند و می‌گوید: اینکه شخصی مانند ترامپ اعتراف می‌کند در ماجرای ترور شهید سلیمانی گول رژیم صهیونیستی را خورده، بخاطر خون حاج قاسم است که همچنان جوشان است. ترامپ هم می‌داند که دنیا قبل از ترور شهید سلیمانی برایش امن‌تر بود.

این بازیگر سینما و تلویزیون درباره حضور چشمگیر مردم در مراسم تشییع پیکر شهید سلیمانی، گفت: علت اصلی حضور میلیونی مردم ایران در این مراسم، مردمی بودن حاج قاسم بود. مردم شهید سلیمانی را از خودشان می‌دانستند و به همین علت مانند صاحب عزا، سوگواری می‌کردند؛ حاج قاسم از مردم و برای مردم بود. 

توکلی با اشاره به آثار تولیدی درباره شهید سلیمانی، بیان کرد: متأسفانه رسانه‌ها و هنرمندان کشورمان طی دو سال گذشته نتوانستند به اندازه کافی به شخصیت حاج قاسم بپردازند. البته رسانه‌ها و هنرمندان ایران نمی‌دانند چه شخص بزرگی را از دست داده‌اند. 

 

وی با گلایه از فعالیت‌ مدیران سینما و صداوسیما، تصریح کرد: طی دو سال گذشته صداوسیما و سینمای ایران در دست افرادی بود که آنچنان به شهید سلیمانی علاقه‌ای نداشتند؛ اما می‌توان به مدیران تازه نفسی که وارد این عرصه شده‌اند امید داشت. هر چند به نظرم آنها هم باید توان خود را برای ایجاد تغییر، افزایش دهند. 

این کارگردان سینما و تلویزیون درباره ساخته نشدن آثار سینمایی با موضوع شهید سلیمانی در سینمایی ایران، گفت: من احساس می‌کنم که یک عمدی پشت ساخته نشدن فیلم سینمایی درباره حاج قاسم وجود داشته است. متأسفانه یکسری افراد نمی‌خواهند قهرمان‌هایی مانند شهید سلیمانی مورد توجه قرار گیرند، به همین‌خاطر طی دو سال گذشته این قهرمان ملی را نادیده گرفتند. 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.