اخبار امیدوارکننده از بازار رمزارزها

به گزارش اقتصادنیوز ، امروز وضعیت بازار بیت کوین به نسبت دیروز شرایط مناسب تری را سپری کرد. قیمت بیت کوین نسبت به روز گذشته بیش از نیم درصد رشد کرد که رقم چشمگیری نیست اما امیدوارکننده است.

قیمت بیت کوین امروز به بالای ۴۷ هزار دلار رسید و در محدوده ۴۷۳۰۰ دلار معامله می شود. اما ارزش معاملات آن کاهش چشمگیری داشته و به ۲۲ میلیارد تومان رسیده است. زیان این ارز دیجیتال هم در مقیاس هفتگی به حدود ۵.۵ درصد رسیده که نسبت به دیروز بهبود خوبی داشته است.

فعالان بازار ارزهای دیجیتال معتقدند سخت گیری های اخیر دولت هند درباره این بازار، یکی از عواملی است که اخیرا فشار فروش را روی رمز ارزها افزایش داده است.

از سوی دیگر اخبار خوبی درباره رمز ارزها به گوش می رسد که امیدوارکننده است؛ از جمله اینکه نجیب ابوکیله، رئیس ‌جمهور السالوادور اعلام کرده دو کشور دیگر هم در سال ۲۰۲۲ راه السالوادور را دنبال خواهند کرد و بیت کوین را به ‌عنوان ارز رسمی کشور خود می ‌پذیرند.

بیت کوین و اتریوم

اتریوم یک قدم جلوتر از بیت کوین

طی 24 ساعت گذشته، اتریوم وضعیت بهتری نسبت به بیت کوین داشت و حدود 1.5 درصد رشد کرده است. گرچه بازدهی هفتگی این ارز دیجیتال منفی 7.5 درصد بوده و از این نظر شرایط بدتری نسبت به بیت کوین دارد، اما در مدت زمان یک روزه، یک قدم جلوتر از بیت کوین بوده است.

متن کامل این گزارش را با تیتر «اتریوم از بیت کوین جلو زد /دوج کوین به مریخ می‌رود؟» در اقتصادنیوز بخوانید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.