میزان نوسان قیمت بیت کوین و اتریوم چقدر است؟

قیمت طلا در معاملات روز پنج‌شنبه و جمعه هفته گذشته عملکرد خوبی داشت و در پایان معاملات روز جمعه روی ۱۸۳۰ دلار قرار گرفت. برخی تحلیل‌گران معتقدند، احتمال اینکه قیمت طلا در سال ۲۰۲۲ در فاصله ۱۸۰۰ دلار تا ۲۰۰۰ دلار نوسان کند، حدود ۵۰ درصد است و یک شانس ۳۰ درصدی نیز وجود دارد که قیمت طلا از مرز ۲ هزار دلار عبور کند.

فدرال رزرو در آخرین نشست خود اعلام کرد که قصد دارد تا ماه مارس (اسفند ۱۴۰۰ و فروردین ۱۴۰۱) خرید دارایی را به اتمام برساند و بعد از آن نرخ بهره را سه بار در سال ۲۰۲۲ افزایش دهد. تحلیل‌گرانی که نسبت به آینده قیمتی طلا خوش‌بینند می‌گویند حتی با در نظر گرفتن سیاست‌های انقباضی فدرال نیز قیمت طلا می‌تواند عملکرد خوبی داشته باشد.

آن‌ها می‌گویند در چرخه انقباضی قبلی که در فاصله سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۹ اتفاق افتاد، فدرال رزرو ۹ بار نرخ بهره را افزایش داد، اما قیمت طلا ۳۵ درصد بالا رفت، بعلاوه در فاصله سال‌های ۲۰۰۴ و ۲۰۰۵ فدرال رزرو نرخ بهره را ۱۷ بار بالا برد، اما قیمت طلا در این فاصله ۷۰ درصد رشد کرد.

متن کامل این گزارش را با تیتر «خوش‌بینی تحلیل‌گران به بازار طلا در 2022/ زورآزمایی سرنوشت‌ساز فلز محبوب!»‌ در اقتصادنیوز بخوانید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.