فروشندگان سهام غیرفعال نمی شوند

شاخص لغزنده بورس/پیش بینی بازار سهام 13 دی

کدخبر: ۴۶۶۴۴۷
اقتصادنیوز: پایداری جهت مثبت شاخص بورس متاثر از توان فروشندگان در معاملات روز دوشنبه لغزنده ارزیابی می شود.
شاخص لغزنده بورس/پیش بینی بازار سهام 13 دی

به گزارش اقتصادنیوز ، معاملات بازار سهام در روز دوشنبه یک روز حساس را آغاز می کند اما به نظر می رسد که فشارها در سمت فروش شاخص را دوباه در شرایط کنونی قرمز رنگ کند.

در معاملات روز یکشنبه اتفاق خاصی نیفتاد اما جهت شاخص تغییر کرد و شاخص سبزرنگ شد اما در معاملات روز دوشنبه با توجه به توان سمت عرضه در بازار سهام شاخص احتمالا دوباره با بازگشت به مسیر نزولی در کانال 1.3 میلیون حرکت روبه عقب داشته باشد.

شاخص های عملکرد بورس به نفع فروشندگان

خروج پول حقیقی ها که البته از شدت آن کاسته شده و تداوم پایین باقی ماندن ارزش معاملات خُرد باعث شده که همچنان ارزیابی ها به نفع خریداران نباشد. آنچه معاملات روز دوشنبه را تحت تاثیر قرار می دهد، توان فروشندگان، تردید خریداران و سیگنال های جدید از مذاکرات وین خواهد بود.

بازار در شرایط کنونی با هیجان روبه روست و البته نمی توان انتظار داشت که خریداران دوباره با قدرت در سمت تقاضا حاضر شوند. تردید و ابهام در شرایط بی اعتمادی بورس بازان را بسیار مردد کرده و پول های داغی که بازار را تحت تاثیر قرار دهد، نیز در بازار وجود ندارد، به همین دلیل بازار سهام در وضعیتی به سر می برد که خریداران همچنان ممکن است بازی را واگذار کنند.

نظرسنجی اقتصادنیوز: شاخص بورس نزولی می شود

تازه ترین نظرسنجی اقتصادنیوز نشان می دهد که فروشندگان دوباره به دنبال شکستن جهت مثبت شاخص هستند و در صورتی که دوباره فروش ها روبه جلو شود، شاخص احتمالا به نیمه اول کانال 1.3 وارد میشود.

البته به نظر می رسد جدال عرضه و تقاضا فعلا با نوسان بالا شکل نگیرد، با توجه به تعطیلات سال جدید میلادی و انتظار بازارها برای از سرگیری مذاکرات برجامی وین، احتمالاً تقابل عرضه و تقاضا در روز دوشنبه شاخص را چندان تغییر ندهد. هر چند که فعال شدن فروشندگان میتوانند شدت نزولی شدن شاخص را بیشتر کند. 

  • سناریت
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • اعلام آمار تامین ارز کالاهای اساسی، صنایع و واردات در برابر صادرات از ابتدای سال تاکنون

      اقتصادنیوز: بر اساس بررسی‌ها از ابتدای فروردین سال جاری تا ۲۸ ام مجموعا حدود ۲.۵ میلیارد دلار ارز به گروه‌های مختلف…

    کارگزاری مفید