آخرین تحولات بازارهای جهانی

تغییر مسیر بیت کوین و اتریوم/ یکه تازی Aave

کدخبر: ۴۶۶۶۰۴
اقتصادنیوز: بیت کوین طی یک روز گذشته با افت کمتر از نیم درصدی مواجه شده اما اتریوم مثبت بوده و با رشد بیش از 1.5 درصد، به بالای 3800 دلار رسیده است.
تغییر مسیر بیت کوین و اتریوم/ یکه تازی Aave

به گزارش اقتصادنیوز بیت کوین هم اکنون در محدوده قیمت 47 هزار دلار معامله می شود و ارزش معاملات آن طی روز گذشته بیش از 32 میلیارد دلار بوده است. این ارز دیجیتال در شرایطی در حال درجا زدن است که داده های جدید سایت گلاسنود که از مراجع معتبر تحلیل ارزهای دیجیتال است، نشان می دهد هش ریت بیت کوین رکورد تازه ای را به ثبت رسانده و به عدد 208 میلیون تراهش بر ثانیه رسیده است. افزایش هش ریت نشان می دهد یا فعالیت ماینرها بیشتر شده یا اینکه تجهیزات جدید و قدرتمندتری به مزارع استخراج بیت کوین افزوده شده است.

تحلیلگران معتقدند بیت کوین همچنان در روند نزولی است و برای اینکه از این روند خارج شود، باید ابتدا مقاومت 48000 و پس از آن مقاومت 48500 دلار را بشکند. پس از آن می توان امیدوار بود که بیت کوین دوباره وارد یک فاز صعودی شده است.

اتریوم گارد صعودی گرفت

اما اتریوم راه خود را از بیت کوین جدا کرده و گارد صعودی گرفته است. برخلاف بیت کوین که در قیمت های منفی معامله می شود، اتریوم با رشد بیش از1.5 درصد، به بالای 3800 دلار رسیده و در حال تست کردن شکست مقاومت 3820 دلاری است.

سایت newsbtc در تحلیلی نوشته که اتریوم درصورت پشت سر گذاشتن محدوده مقاومتی 3820 الی 3850 دلار، روند افزایشی جدیدی را آغاز خواهد کرد و هم اکنون گاوهای بازار درحال محک زدن قدرت خرس ها هستند تا شانس خود را برای عبور از این محدوده مقاومتی امتحان کنند. با توجه به جو کلی بازار ارزهای دیجیتال، شانس گاوها برای موفقیت محتمل تر به نظر می رسد.

یکه تازی Aave 

در شبانه روز گذشته Aave هم قدرتمند ظاهر شده و با رشد 10 درصدی، به قیمت 282 دلار رسیده است. این بیشترین رشد در میان 50 نماد برتر بازار است. پس از آن، Uniswap با رشد 9 درصدی قرار دارد. البته هر دو آن ها با وجود رشد خوبی که داشته اند، همچنان در مقیاس هفتگی بازدهی منفی داشته اند و قیمت آن ها نسبت به هفته گذشته حدود یک درصد کمتر است.

معکوس این شرایط را Monero دارد که بازدهی یک هفته ای آن مثبت یک درصد و بازدهی یک روزه آن منفی 5 درصد است. Avalanche هم با افت 4 درصدی در شبانه روز گذشته، جایگاه دومین افت بزرگ در میان 50 ارز دیجیتال برتر بازار را در اختیار دارد.

در نمای کلی بازار ارزهای دیجیتال هم ستاره بی چون و چرای بازار PAPPAY بوده که طی یک روز 690 درصد رشد کرده و درمیان تمام 16304 نماد بازار، بهترین بازدهی را ثبت کرده است. Empire Capital Token نیز با رشد 270 درصدی جلب توجه می کند.

بدترین ارز دیجیتال هم Metakings بوده که 99 درصد افت کرده است.

رشد 7 دهم درصدی ارزش بازار

طی یک روز گذشته ارزش بازار ارزهای دیجیتال 7 دهم درصد رشد کرده و به 2.26 تریلیون دلار رسیده است. ارزش معاملات هم در 24 ساعت گذشته 81 میلیارد دلار بوده که در 53 میلیارد دلار از این معاملات، یک طرف قضیه استیبل کوین ها بوده اند و 65 درصد ارزش معاملات به این کوین ها اختصاص یافته است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید