نوسان طلا روی مرز 1800 دلاری

کلاهبرداری عجیب 2.5 میلیون دلاری در بازار رمزارزها!

کدخبر: ۴۶۶۸۰۳
اقتصادنیوز: یک مرد 45 ساله در اسپانیا با راه انداختن یک بازی پانزی و وعده بازدهی 2.5 درصدی هفتگی از طریق فعالیت رمزارزی، سرمایه قابل توجهی بدست آورد و پلیس دارایی 2.5 میلیون دلاری این مرد را توقیف کرد.
کلاهبرداری عجیب 2.5 میلیون دلاری در بازار رمزارزها!

به گزارش اقتصادنیوز قیمت طلا در معاملات روز پنج‌شنبه و جمعه هفته گذشته عملکرد خوبی داشت و چسبیده به مرز حساس 1830 دلار قرار گرفت. مرز 1830 دلار برای قیمت طلا مهم بود، اما قیمت فلز گرانبها نتوانست بالای این مرز جای گیرد و روز گذشته مسیر کاهشی را دنبال کرد. قیمت طلا روز گذشته رشد روزهای پنج‌شنبه و جمعه را از دست داد و در نهایت روی 1801 دلار قرار گرفت. قیمت طلا در شروع معاملات امروز قدری رشد کرد، اما هنوز اختلاف قابل توجی با قیمت بسته شده روز جمعه داشت. قیمت طلا در ساعت 12 و 26 دقیقه عصر امروز به وقت ایران روی 1804 دلار قرار داشت.

طلا و سکه

قیمت بیت کوین و اتریوم کاهش یافت

قیمت بیت کوین در ساعت 12 و 27 دقیقه عصر امروز به وقت ایران روی 46 هزار و 487 دلار قرار داشت و تغییرات آن نسبت به 24 ساعت و 7 روز گذشته منفی بود. سرمایه بازار بیت کوین به 880 میلیارد دلار رسیده بود و بیشترین و کمترین قیمت آن در 24 ساعت گذشته حدود 3.7 درصد اختلاف داشتند.

تغییرات قیمتی اتریوم نیز در 24 ساعت و 7 روز گذشته منفی بود و قیمت این ارز دیجیتال روی 3 هزار و 774 دلار قرار داشت. سرمایه بازار اتریوم به 448 میلیارد دلار رسیده بود و اختلاف بیشترین و کمترین قیمت این ارز دیجیتال در 24 ساعت گذشته 3.7 درصد به دست می‌آمد.

بازی پانزی در بازار رمزارزها

از اخبار جالب بازار ارزهای دیجیتال می‌توان به کلاهبرداری بزرگ یک مرد 45 ساله در اسپانیا اشاره کرد. این فرد ساکن والنسیا بود و ملیت پرتغالی داشت. این فرد به موارد متعددی از پول‌شویی متهم بود، اما بخش اصلی کلاه‌بردای وی مبتنی بر یک بازی پانزی بود. وی از مردم پول دریافت می‌کرد و به آن‌ها قول سود هفتگی 2.5 درصد، که مدعی بود از طریق مبادله و خرید و فروش رمزارز به دست می‌آورد را می‌داد. او مردم را تشویق می‌کرد با وارد کردن افراد دیگر به این مجموعه سودی که خود کسب می‌کنند را بیشتر کند، اما گویی درآمدی که وی به دست می‌آورد، نه از طریق سوداگری در بازار رمزارزها بلکه از طریق گسترش مجموعه مشتریانش بود. در واقع وی هیچگاه قادر به تسویه حساب کلیه مشتریان خود به صورت یکجا نبود. پلیس دارایی‌های این مرد به ارزش 2.5 میلیون دلار را توقیف کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید