هوای تهران در وضعیت قابل قبول است

با اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، در طول امروز وزش باد موثر سبب افزایش کیفیت هوا، پراکندگی آلاینده‌ها و برقراری شرایط قابل قبول خواهد شد؛ اما با کاهش تندی باد، کاهش کیفیت هوا در ساعات پایانی پنجشنبه (۱۶ دی ماه) قابل انتظار خواهد بود.

پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران حاکی از آن است که در صبحگاه روز پنجشنبه (۱۶ دی ماه) با توجه به تداوم ناپایداری جوی و پراکندگی آلاینده‌ها طی ساعات گذشته و همچنین کاهش تردد خودروها در روز تعطیل، کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده قابل‌قبول قرار خواهد گرفت.

وزش باد مؤثر در طی روز از تجمع آلاینده‌ها جلوگیری خواهد کرد. با کاهش نسبی تندی باد تا اواخر وقت پنجشنبه( ۱۶ دی ماه) همراه با افزایش ترافیک شامگاهی تا حدودی بر غلظت ذرات معلق افزوده خواهد شد که سبب کاهش کیفیت هوا در مناطق پرتردد خواهد شد. با افزایش تندی باد تا صبح روز جمعه (۱۷ دی ماه) و نیز کاهش تردد خودروها در روز تعطیل از غلظت آلاینده‌ها کاسته خواهد شد و در بیشتر مناطق وضعیت قابل‌قبول برقرار خواهد شد.

کاهش تندی باد در طول روز، پراکندگی آلاینده‌ها را محدود خواهد کرد. همچنین عدم وزش باد مؤثر همراه با افزایش ترافیک در ساعات پایانی جمعه( ۱۷ دی ماه) سبب افزایش غلظت ذرات معلق خواهد شد و انتظار می‌رود کیفیت هوا در پاره‌ای از مناطق پرتردد در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گیرد.

آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۶۰ بود و کیفیت هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۶۴ و کیفیت هوا در محدوده قابل قبول است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.