حمله راکتی به پایگاه آمریکا در سوریه

منابع مذکور به خبرنگار اسپوتنیک در دیرالزور سوریه خبر دادند که به پایگاه غیرقانونی آمریکا با چهار راکت حمله شده است که صدای آن در مناطق مجاور به گوش رسیده؛ اما هنوز اطلاعات دقیقی درباره میزان خسارت‌های وارده به پایگاه آمریکا در دست نیست.

وبگاه خبری گروه موسوم به «دیدبان حقوق بشر سوریه» -نزدیک به معارضان- نیز صبح امروز در گزارشی به این مسئله اشاره کرد و گفت که در نزدیکی پایگاه ائتلاف در میدان گازی «کونیکو» صدای چند انفجار به گوش رسیده است.

با این حال، دیدبان نوشته بود که هنوز مشخص نشده است که دقیقا چه اتفاقی در اطراف پایگاه آمریکا رخ داده است.

منابع محلی در این خصوص به اسپوتنیک گفتند که پس از حمله به پایگاه آمریکا، نیروهای این کشور در منطقه به حالت آماده باش در آمدند و در اطراف پایگاه مستقر شدند.

طبق این گزارش، همزمان با آماده‌باش نظامیان آمریکایی، بالگردها و پرنده‌های جنگی در آسمان منطقه به پرواز درآمده‌اند که این باعث وحشت اهالی روستاها و مناطق اطراف میدان گازی کونیکو شده است؛ به‌ویژه آنکه جنگنده‌های آمریکایی با سرعت زیاد و در ارتفاع پایین پرواز می‌کرده‌اند و این باعث شکسته شدن دیوار صوتی و ایجاد صدای مهیبی در منطقه شده است.

منابع یادشده اضافه کردند که تنش همچنان بر فضای منطقه حاکم است زیرا تعداد زیادی از شبه‌نظامیان کُرد وابسته به آمریکا موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» (قسد) در منطقه مستقر شده‌اند و با ایجاد ایست‌بازرسی‌ در منطقه‌های «العزبه» و «المعامل» (شمال دیرالزور) رهگذران را مورد بازرسی قرار می‌دهند.

میدان گازی کونیکو (واقع در بیست کیلومتری شمال شرق دیرالزور) که تحت اشغال ارتش آمریکا قرار دارد،  جزء بزرگترین میدان‌های گازی سوریه است.

 میدان نفتی «العمر» واقع در شرق سوریه که آمریکا آن را نیز تحت اشغال خود دارد، پریروز با چند راکت هدف حمله قرار گرفت که به گفته خبرگزاری اسپوتنیک این حمله خسارت مادی به دنبال داشته است.

از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون، این چهارمین باری است که پایگاه‌های آمریکا در استان دیرالزور سوریه هدف حمله قرار می‌گیرند.

رسانه‌های عراقی نیز از ابتدای سال جاری میلادی از تشدید حملات علیه پایگاه‌های نظامی آمریکا در این کشور و همچنین کاروان‌های لجستیکی ارتش آمریکا خبر داده‌اند.

طبق گزارش منابع عراقی در کمتر از ۲۴ ساعت گذشته چهار کاروان ارتش آمریکا در جنوب و مرکز عراق هدف حمله قرار گرفته‌اند.

پس از مصوبه پارلمان عراق مبنی بر خروج نظامیان بیگانه از خاک این کشور و تعلل بغداد در این امر، کاروان‌های لجستیکی ائتلاف آمریکایی به طور هفتگی و گاهی در طول یک روز چند بار هدف انفجار بمب کنار جاده‌ای قرار می‌گیرند.

حمله راکتی به پایگاه غیرقانونی آمریکا در سوریه

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.