سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا: همچنان شاهد پیشرفت نسبتا کم در مذاکرات وین هستیم

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در یک کنفرانس خبری به سوالاتی درباره پیشرفت های انجام شده در مذاکرات وین پاسخ داد.

ند پرایس سخنگوی وزارت امور خارجه این کشور در یک کنفرانس خبری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چه توضیحی درباره اظهارات اخیر علی باقری کنی مذاکره کننده ارشد ایران در وین درباره روند مذاکرات احیای توافق هسته ای و همچنین درباره اظهارات وزیر امور خارجه آلمان دارد که گفته بود در برهه ای تعیین کننده در مذاکرات وین قرار داریم، گفت: درباره مذاکرات وین، چیزی که نمی خواهم درباره اش نظری بدهم، اظهارات دیگران درباره پیشرفت در مذاکرات یا فقدان آن است. آنچه می توانم با شما بگویم، بازگویی چیزیست که یکی دو روز پیش از خودمان شنیدید، اینکه رابرت مالی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران و تیمش مشغول انجام دادن دور هشتم مذاکرات وین هستند. مذاکرات وین روز سوم ژانویه از سر گرفته شد. پیشرفت نسبتا کمی در مذاکرات انجام شده. همچنان شاهد آن پیشرفت نسبتا کم بوده ایم. امیدواریم در روزهای آتی، کار را بر اساس آن پیش ببریم. 

پرایس افزود: در حال حاضر، آنچه حقیقت دارد و در سوالتان هم به آن اشاره کردید، این است که زمان واقعا کوتاه تر می شود و ما در گفتن این تعارف نداشته ایم. اگر نتوانیم به زودی بر سر بازگشتی دوجانبه به پایبندی به تفاهم برسیم، اقدامات هسته ای ایران که در حال سرعت گرفتن است، موجب از بین بردن منافع عدم اشاعه ای برجام خواهد شد و ما مجبور می شویم مسیر دیگری را برای پیش رفتن بررسی کنیم. 

او در این راستا گفت: این موضوعی چند هفته ای است، مطمئنا چند ماهه نیست. اما با این وجود، شما شاهدید قبلا گفته ایم زمانی که از آن حرف می زنیم از روی یک ساعت معمولی نیست، بلکه بیشتر مبتنی بر ارزیابی فنی برنامه هسته ای ایران است تا زمان سنجی که از قبل روی تاریخی بخصوص فیکس شده باشد. 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.