پاسخ صریح اسکوچیچ درباره حضور طارمی در تیم ملی

دراگان اسکوچیچ درباره مسائل مختلفی از جمله صعود احتمالی تیم ملی در بازی آتی با عراق و همینطور بازگشت مهدی طارمی به این تیم خبر داد. در ادامه گفت‌وگوی اسکوچیچ با ایسنا را می‌خوانید:

سوال: آیا تدارکی برای جشن صعود به جام جهانی دیده‌ شده؟

از این موضوع آگاهیم که از دید مردم کار صعود به جام جهانی یکسره شده و همه انتظاری به حق دارند تا برای موفقیت‌های کسب شده جشن بگیریم و شادی کنیم. این موضوع را هم فراموش نکرده‌ایم که در شرایطی تقریباً غیرممکن توانستیم ورق را برگردانیم و همه چیز را به مسیر درست برگردانیم. به تیمم افتخار می‌کنم که در طول این مدت چنین ثباتی به نمایش گذاشت. منکر این حقیقت نیستیم که با هدفمان فاصله‌ای بسیار اندک داریم، اما در بازی‌های کلیدی پیش‌روی تیم ملی، اجازه نخواهیم داد به خاطر نتایج خوب گذشته دچار غرور کاذب شویم، شخصاً هیچگونه سهل‌انگاری‌ای را برنمی‌تابم. از بازیکنانم می‌خواهم با مسئولیت‌پذیری، جدیت و تمرکز حداکثری برای این مسابقات مهیا شوند چراکه هنوز یک قدم تا هدفمان باقی مانده است.

علاوه بر این، باید اهدافی بزرگتر از صعود به جام جهانی برای خود متصور شویم، منظورم این است که باید خودمان را آماده رویارویی‌ با هر آنچه در مسیرمان پیش آمد بکنیم. ما باید دوباره از صفر شروع کنیم و یک لحظه را هم برای بهتر شدن از دست ندهیم. دقیقاً به همین خاطر است که از تمامی اعضای تیم ملی می‌خواهم با تلاشی مضاعف و انگیزه‌ای بالا نقششان را ایفا کنند. از تمامی نفرات می‌خواهم تا در بهترین سطح ممکن باهم همدل و متحد باشند، و وقتی هدفمان به طور قطع محقق شد، زمان برای برپایی جشن صعود هم خواهیم داشت.

سوال: چه زمان به ایران می گردید؟

خیلی زود، طی چند روز آینده. تعطیلات سال نو را در کنار خانواده‌ام گذراندم و کمی استراحت کردم. اما در همین مدت هم از پیگیری بازی‌های لیگ ایران و بازی تمامی بازیکنانمان در جای‌جای دنیا غافل نبودم و همه را کاملاً پیگیری کرده‌ام. برای ادامه این مسیر بیش از پیش پرانگیزه‌ام.

سوال: از لیست تیم ملی برای بازی با عراق و امارات چه خبر؟

هنوز برای اعلام لیست زمان داریم. وقتی به ایران برگردم آخرین شبهات و علامت سوال‌ها را بررسی خواهیم کرد و لیست نهایی اعلام خواهد شد. شاید ذکر این نکته برای فوتبال دوستان ایرانی خالی از لطف نباشد که مهدی طارمی در لیست حضور خواهد داشت. با این حال، انتظارات بسیار بالایی از او دارم و دوست دارم مهدی توقعات را برآورده کند. طارمی برای تیم ما بازیکن مهمی است و باید اعلام کنم که خوشبختانه از راه تعامل و صحبت توانستیم با در نظر گرفتن منافع تیم ملی موضوع را حل‌وفصل کنیم.

سوال:هیچ دغدغه یا نگرانی برای بازی‌های در پیش دارید؟

سلامت، آمادگی و بازی کردن مداوم بازیکنان در باشگاه‌هایشان همواره دغدغه‌ام بوده است چرا که این مسائل بسیار حائز اهمیتند. اما با توجه به شخصیت تیمی و قابلیت‌هایی که تیم ما دارد، جای هیچ نگرانی نیست. از صمیم قلب به تک‌تک نفراتم اعتماد دارم.

سوال: آرزویی برای سال جدید میلادی دارید؟

امیدوارم ویروس کرونا از بین برود و ما هم بتوانیم نتایج تیم ملی ایران در سال ۲۰۲۱ را در سال جدید نیز تکرار کنیم.

تیم ملی فوتبال ایران در هفتم و دوازدهم بهمن سال جاری در انتخابی جام جهانی و در تهران از عراق و امارات پذیاریی می کند و با یک پیروزی صعود خود به جام جهانی را قطعی خواهد کرد. از مهمترین اتفاقات قبل از این اردو می توان به حل و فصل شدن مشکلات میان طارمی و اسکوچیچ اشاره کرد و این بازیکن بعد از غیبت در بازی مقابل لبنان و سوریه، مجددا پیراهن تیم ملی را به تن خواهد کرد.

اسکوچیچ: طارمی توقعاتم را برآورده کند/ هیچ سهل انگاری را بر نمی تابم

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.