سکه حمایت حساس را از دست می‌دهد؟

بیشتر مقام های درگیر در مذاکرات هسته ای در روزهای اخیر حداقل از پیشرفت مذاکرات خبر داده اند و این موضوع با عقب بردن دلار زمینه ساز افت قیمت سکه شده است.

اگر در هفته های آتی، مذاکرات هسته ای به نتیجه ای برسد، سکه امامی می تواند در بین تمام بازارها بیشترین افت را تجربه کند. دلیل این موضوع آن است که فلز گران بهای داخلی در شرایط کنونی حباب قیمتی سنگینی دارد و قیمت بازار فاصله زیاد و معناداری با ارزش ذاتی سکه گرفته است. به عنوان مثال، دیشب با فرض دلار ۲۸ هزار و ۸۰۰ تومانی و اونس بالای هزار و ۸۰۰ دلار، ارزش ذاتی سکه در محدوده ۱۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان قرار می گرفت. این قیمت ۶۰۰ هزار تومان با نرخ ۱۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی بازار فاصله داشت. به این ترتیب، در صورت وقوع توافق یا نزدیک شدن به آن می توان انتظار داشت که سکه چنین گپ حبابی را با افت قیمت جبران کند.

photo_۲۰۲۲-۰۱-۰۸_۰۹-۱۹-۳۲ (2)

به نظر می رسد در هفته های اخیر یکی از دلایل مقاومت سکه بازان این بوده است که زیاد به نتیجه مذاکرات هسته ای خوشبین نبوده اند. با این حال، بیشتر مقام های درگیر در مذاکرات هسته ای در روزهای اخیر حداقل از پیشرفت مذاکرات خبر داده اند و این موضوع با عقب بردن دلار زمینه ساز افت قیمت سکه شده است.

اگر در روز جاری نیز اسکناس آمریکایی محدوده ۲۸ هزار و ۸۰۰ تومانی را از دست بدهد، سکه درجهت کاهشی حرکت خواهد کرد و حمایت حساس ۱۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان را از دست خواهد داد. اگر سکه چنین حمایتی را از دست بدهد، ممکن است افت خود را تا محدوده ۱۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان ادامه دهد. فعالان سکه انتظار دارند که حمایت ۱۲ میلیون و ۲۰۰ هزارتومان زمانی شکسته شود که ارزش ذاتی فلز گران بهای داخلی به زیر محدوده ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی برود.

photo_۲۰۲۲-۰۱-۰۸_۰۹-۱۹-۳۲

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.