پیام رئیسی به امامعلی رحمان

 رییس‌جمهور در پیام تبریک سی‌امین سالگرد روابط دیپلماتیک ایران و تاجیکستان، ابراز امیدواری کرد با توجه به عزم و اراده سیاسی موجود و در سایه تلاش مشترک، شاهد توسعه همه جانبه روابط ایران و تاجیکستان باشیم.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در پیامی به امامعلی رحمان همتای تاجیکستانی خود آورده است: فرا رسیدن سی‌امین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران و جمهوری تاجیکستان را به جنابعالی و مردم کشورتان صمیمانه تبریک می‌گویم.

وی با بیان اینکه خوشبختانه در طول سه دهه گذشته دو کشور با بهره‌گیری از اشتراکات عمیق تاریخی، فرهنگی، تمدنی و زبانی توانسته‌اند به سطح بسیار بالایی از مناسبات در عرصه‌های دو جانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی دست یابند، خاطر نشان کرد که «با در نظر گرفتن ظرفیت‌های عظیم دو کشور، امکان ارتقای سطح همکاری‌ها به‌ویژه در بخش اقتصادی به نقطه مطلوب وجود دارد».

رییس‌جمهور در ادامه پیام خود به همتای تاجیکستانی خود نوشت: در این راستا و با توجه به نتایج اولین دیدار رسمی اینجانب از کشور زیبای تاجیکستان، دو طرف توافق کردند زمینه‌های لازم برای ارتقاء سطح همکاری‌های اقتصادی در صدر برنامه‌های کاری مسئولین ذی‌ربط قرار گیرد و فصل جدیدی از روابط همه‌جانبه با پشتوانه اعتماد سیاسی شکل گیرد.

آیت‌الله رئیسی ابراز امیدواری کرد: با توجه به عزم و اراده سیاسی موجود و در سایه تلاش مشترک، شاهد توسعه همه جانبه روابط در راستای تأمین منافع متقابل دو ملت ایران و تاجیکستان باشیم.

وی در این پیام برای امامعلی رحمان و مردم شریف تاجیکستان، سلامتی، موفقیت و بهروزی مسألت کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.