جزئیات جدید ترور شهید سلیمانی /عوامل ترور چه لباسی بر تن داشتند؟

پایگاه عبری «نتسیو نت» جزئیات جدیدی را درباره ترور شهید قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب ایران فاش کرد.

ژنرال قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران روز سوم ژانویه سال ۲۰۲۰ (در ۱۳ دی سال ۹۸ ) در اطراف فرودگاه بغداد به دست آمریکایی‌ها ترور شد. ترور سپهبد سلیمانی به دستور مستقیم «دونالد ترامپ» رئیس‌ جمهور پیشین آمریکا صورت گرفت و واکنش‌های بین‌المللی زیادی را به همراه داشت. حتی چندی پیش نیز برخی از مقامات ارشد دولت ترامپ فاش کردند او احساس می‌کند در ترور سپهبد سلیمانی از سوی رژیم صهیونیستی مورد سوء استفاده قرار گرفته است.

پایگاه عبری «نتسیو نت» در توضیح جزئیات این عملیات ترور نوشت: در آن زمان سه گروه از نیروهای ویژه آمریکایی در عراق حضور داشتند. آنان از مکان‌های خارج از دید فرودگاه بین المللی بغداد منطقه را زیرنظر داشتند و منتظر قاسم سلیمانی «توانمندترین فرمانده نظامی ایران در آن وقت» بودند. این نیروها لباس کارگران بخش تعمیر و نگهداری را برتن داشتند. تعدادی نیز در ساختمان‌های قدیمی یا خودروهای کنار جاده پنهان شده بودند.

نحوه کمین نیروهای آمریکایی در اطراف فرودگاه بغداد

آن شب هوای بغداد سرد و ابری بود. ضلع جنوب شرقی فرودگاه برای مدت زمان کوتاه به منظور انجام تمرینات نظامی بسته شده بود. سه گروه از تک تیراندازها در فاصله ۶۰۰ تا ۹۰۰ متری منطقه هدف در فرودگاه بغداد مستقر شده بودند. در همین حال یکی از تک تیراندازها تلسکوپی مجهز به دوربین داشت که مستقیما اوضاع را به سفارت آمریکا در بغداد مخابره می‌کرد. فرمانده نیروی دلتا و نیروهای پشتیبانی در آنجا حضور داشتند. همزمان با بر زمین نشستن هواپیمای پرواز دمشق، سه پهپاد آمریکایی در آسمان منطقه به پرواز درآمدند.

ورود سردار سلیمانی به فرودگاه بغداد

زمانی که (شهید) سلیمانی از هواپیما پایین آمد، افسرانی که گفته می شود ک‌ُرد بودند با لباس ماموران انتقال چمدان‌ها ایستاده بودند و باید فورا او را شناسایی می‌کردند. (شهید)سلیمانی وارد فرودگاه بین المللی بغداد شد. سپس در حالی که تک تیرانداز در کمین شان نشسته بود، به یکی از دو خودروی کاروان {اسکورت} سوار شد. سپس دو خودرویی که (شهید)سلیمانی بر یکی از آن‌ها سوار بود، به سمت خیابان خروجی فرودگاه حرکت کردند. در آن زمان سه پهپاد از بالاسر این خودروها رد شد که دو فروند از آن‌ها به موشک‌های هِلفایر «آتش جهنم» مجهز بود. سلاح‌های تک تیرانداز آماده بود، به سمت هدف تنظیم شده بود و او در زمان معین، ترور شد.

پایگاه عبری در پایان این گزارش ضمن اذعان به توانایی سردار شهید قاسم سلیمانی آورده است «تا به این لحظه به رغم گذشت دو سال از ترور (شهید)سلیمانی، هنوز کسی در ایران پیدا نشده است که جای خالی او را پر کند.»

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.