تحلیل بازار سهام در هفته چهارم دی 1400

بورس و فرابورس درجا زدند /کفه بازار به نفع کیست؟

کدخبر: ۴۶۸۶۹۵
اقتصادنیوز: شاخص های بورس در هفته ای که سپری شد با بازدهی منفی روبه رو شد.
بورس و فرابورس درجا زدند /کفه بازار به نفع کیست؟

به گزارش اقتصادنیوز ، معاملات بازار سهام در هفته ای که گذشت دوباره با بازدهی منفی روبه رو شد اما یک شباهت عمده با هفته قبل خود داشت، اینکه بازار در یک دور کُند معاملات دنبال شد اما در هر صورت بازدهی های شاخص های بورس دوباره منفی شد.

بدین ترتیب شاخص کل بورس (از چهارشنبه 15 دی تا چهارشنبه 22 دی) با بازدهی منفی 2.12 درصد روبه رو شد و بازدهی شاخص کل هم وزن بورس (از چهارشنبه 15 دی تا چهارشنبه 22 دی) نیز با بازدهی منفی 1.58 درصدی روبه رو شد.

بورس و فرابورس درجا زدند

روند معاملات در هفته ای که سپری شد با دور کندی از تغییرات شاخص همراه شد اما در هر صورت شاخص کل بورس از نیمه دوم کانال 1.3 میلیون واحد به نیمه اول کانال 1.3 میلیون واحد عقب نشینی کرد اما با مقاومت خریداران این روند در نیمه اول کانال 1.3 میلیون واحد ایستاد. بیشتر روزها بازار درجا زد اما در یک روز شیب تند افت قیمت ها موقعیت شاخص کل بورس را جابه جا کرد و البته دوباره بازار را در یک وضعیت نوسانی قرار داد.

شاخص های که به نفع فروشندگان بورس و فرابورس است

توان بازار برای حرکت رو به جلو در این هفته ای که سپری شد، بسیار ضعیف بود، اما در غیاب خریداران، فروشندگان توانستند تا آنجایی که در توان داشتند جهت شاخص را تغییر دهد و البته موقعیت شاخص را نزولی تر کردند. با این وصف بررسی روند معاملات در هفته گذشته نشان داد همچنان ارزش معاملات خرد پایین ارزیابی می شود و البته حقیقی ها از بازار خارج می شوند.

بیشترین خروجی پول حقیقی ها بیشتر در نماد معدنی ها و فولادی ها صورت گرفت. البته سرانه معاملات حقیقی ها در یک شرایط نسبتا برابری دنبال می شود. بازار سهام در این هفته ای که گذشت، در دنباله انتظار معامله گران نسبت به تعیین تکلیف مذاکرات برجامی وین همچنان در شرایط مسکوت و انتظار دنبال می شود. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید