۱۸ سناریو آمریکا علیه روسیه

«ویکتوریا نولاند» معاون وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد در صورتی که روسیه تصمیم به حمله به اوکراین بگیرد، آمریکا ۱۸ سناریو آماده کرده است.

به گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، نولاند گفت: به سادگی می‌گویم که تعهد ما و گفت‌وگوی ما با متحدان‌مان حول این است که اگر روسیه به هر شکلی این حرکت را انجام دهد، درد بسیار شدیدی را بسیار سریع تحمیل کنیم.

معاون وزیر امور خارجه در ادامه ادعا کرد که تحریم‌های خاصی که علیه روسیه توسط آمریکا و شرکای اروپایی آن اعمال می‌شود، ممکن است متفاوت باشد. او توضیح داد که انجام برخی کارها برای اروپایی‌ها به آن آسانی نیست که برای ایالات متحده است، و بالعکس.

نولاند همچنین در مورد مذاکرات بین ایالات متحده و روسیه که در ۱۰ ژانویه برگزار شد، اظهارنظر کرد. معاون وزیر امور خارجه آمریکا گفت واشنگتن بر این باور است که راه‌ حل دیپلماتیک برای تنش‌های جاری همچنان باز است و گفت‌وگوها را به عنوان اولین گام ستایش کرد.

وی تاکید کرد که آمریکا و روسیه در این گفت‌وگوها صدای یکدیگر را شنیده‌اند اما افزود که دستیابی به هر گونه توافق به زمان بیشتری نیاز دارد.

این مقام وزارت خارجه آمریکا سپس با بیان این که کاخ سفید در حال حاضر روی پاسخ کتبی به نمایندگان روسیه در مورد نتایج مذاکرات کار می‌کند، افزود: ما معتقدیم که می‌توانیم تنش‌زدایی کنیم و می‌توانیم در برخی از این موارد از طریق دیپلماسی پیشرفت کنیم. ما امیدواریم و انتظار داریم که با برخی از ایده‌هایی که روی میز گذاشته‌ایم، مسکو همچنان دور میز بماند، اما انتخاب با پوتین است. 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.