بررسی روند قیمتی رمزارزها در 24 ساعت اخیر

دولت بایدن کار را برای طلا دشوار می‌کند؟

کدخبر: ۴۶۹۶۹۴
اقتصادنیوز: جمهوری‌خواهان معمولا اولویت را به بنگاه‌ها می‌دهند، اما دموکرات‌ها ملاحظات دیگری نیز دارند، برخی معتقدند طلا در سال 2022 چالش‌هایی با دولت دموکرات بایدن خواهد داشت.
دولت بایدن کار را برای طلا دشوار می‌کند؟

به گزارش اقتصادنیوز بازار طلای جهانی در روزهای شنبه و یکشنبه تعطیل است. قیمت طلا در معاملات روز جمعه رقم‌هایی نزدیک به 1830 دلار را به ثبت رساند و در نهایت روی 1818 دلار قرار گرفت. گزارش خرده فروشی که در انتهای هفته گذشته منتشر شد نسبتا ناامیدکننده بود و تحلیل‌گران معتقد بودند قیمت طلا با این آمارهای ناامیدکننده فرصتی برای رشد پیدا خواهد کرد. به هر روی قیمت طلا در ساعت 12 و 13 دقیقه عصر امروز به وقت ایران روی 1823 دلار قرار داشت و تغییراتی مثبت را نسبت به انتهای معاملات روز جمعه به ثبت رسانده بود.

دولت بایدن در مقابل طلا

در دوران پاندمی سیاست انبساط پولی باعث به وجود آمدن تورمی شد که بانک‌های مرکزی بزرگ، از جمله فدرال رزرو در مورد آن نگران هستند. فدرال رزرو در حال کاهش خرید دارایی است و بعد از تیپرینگ طبق برنامه زمانی، نرخ بهره افزایش پیدا خواهد کرد. احتمالا موفقیت یا عدم موفقیت بانک‌های مرکزی در مقابله با تورم و چالشی که افزایش نرخ بهره برای رشد اقتصادی و بازار سهام ایجاد خواهد کرد، مهم‌ترین تعیین‌کننده قیمت طلا در سال جاری خواهد بود، اما فعالان بازار طلا از جهت دیگری نیز به این مسئله نگاه می‌کنند. دیدگاه کلی این است که در مقابله با یک تنگنا و دوراهی جمهوری‌خواهان طرف بنگاه‌ها را می‌گیرند، اما دموکرات‌ها ملاحظات دیگری دارند. از این جهت احتمال اینکه دولت بایدن از اولویت‌های اشتغال کامل خود برای کنترل تورم کوتاه بیاید وجود دارد. بر این اساس اینکه دولت کنونی آمریکا یک دولت دموکرات است، می‌تواند کار را برای قیمت طلا در سال 2022 قدری دشوار کند. رشد قیمت طلا در دوران پاندمی تا حد زیادی مدیون همین بسته‌های حمایتی دولت بایدن بود، حال باید دید آیا دولت دموکرات آمریکا بازار سهام و رشد اقتصادی را قربانی کنترل تورم می‌کند یا خیر.

قیمت بیت کوین و اتریوم کاهش یافت

قیمت بیت کوین در ساعت 12 و 28 دقیقه صبح امروز به وقت ایران روی 42 هزار و 851 دلار قرار داشت و تغییرات منفی محدودی را نسبت به 24 ساعت گذشته به ثبت رسانده بود. بازدهی 24 ساعته بیت کوین هنوز مثبت بود و سرمایه آن به 810 میلیارد دلار رسیده بود. بیشترین و کمترین قیمت بیت کوین در 24 ساعت گذشته حدود 2.2 درصد اختلاف داشتند.

بیت کوین

قیمت اتریوم نیز در 24 ساعت گذشته تغییراتی منفی را به ثبت رسانده بود و 3 هزار و 274 دلار گزارش می‌شد. بازدهی 7 روزه اتریوم هنوز مثبت بود و سرمایه بازار این ارز دیجیتال 290 میلیارد دلار گزارش می‌شد. بیشترین قیمت اتریوم در 24 ساعت گذشته حدود 3.8 درصد از کمترین قیمت آن بیشتر بود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید