دو سوی سبز و قرمز بازار سهام امروز/افزایش ارزش معاملات

در معاملات روز دوشنبه، ۲۷ دی ۱۴۰۰، شاخص کل بورس تهران با کاهش ۴ هزار و ۲۷۱ واحدی نسبت به روز یکشنبه به رقم یک میلیون و ۳۰۶ هزار و ۵۳۲  واحد رسید.  

شاخص هم وزن با افت هزار و 394 واحدی در سطح 345 هزار و 84 واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) 3 واحد بالا آمد و در سطح 17 هزار و 875 واحد قرار گرفت. 

امروز اغلب نمادهای کامودیتی محور بازار سهام افت قیمت داشتند و نمادهای «فملی»، «وبملت» و «فولاد» بیشترین تأثیر را در افت شاخص کل داشتند. «خودرو»، «پارسان» و «شبندر» نیز بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص داشتند. 

در فرابورس نیز نمادهای «کگهر»، «زاگرس» و «کلر» بیشترین تأثیر کاهنده را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «غصینو»، «فرابورس» و «شگویا» بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص داشتند.

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس خودرو صدرنشین است و شپنا و خساپا در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز نمادهای فرابورس، کرمان و توسن پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.

افزایش ارزش معاملات 

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم 138 هزار و 114 میلیارد تومان افزایش یافت. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 133 هزار و 769 میلیارد تومان بود که 97 درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد.

ارزش معاملات خرد سهام نیز رشد کرد و با افزایش 3 درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم 2 هزار و 373 میلیارد تومان رسید که 2 درصد کل معاملات بازار ثانویه را تشکیل می‌دهد. 

متن کامل این گزارش را با تیتر «سقوط سهم‌های کامودیتی محور بورس»‌ در اقتصادنیوز بخوانید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.