چمران رئیس مجمع اتوبوسرانی تهران شد

 

صبح امروز مجمع عمومی عادی شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه در شورای شهر تهران برگزار شد و تشکری هاشمی رئیس کمیسیون حمل و نقل در ابتدا اظهار کرد: برای مجمع عمومی اتوبوسرانی در دوره جدید باید یک رئیس، یک منشی و دو ناظر انتخاب کنیم که پیشنهاد می‌شود مهندس چمران به عنوان رئیس، سوده نجفی به عنوان منشی، حبیب کاشانی به عنوان ناظر اول و میثم مظفر به عنوان ناظر دوم مجمع انتخاب شود.

 با رأی اعضای شورای شهر تهران مهندس کامران به عنوان رئیس، نجفی به عنوان منشی، حبیب کاشانی و مظفر به عنوان ناظرین اول و دوم انتخاب شدند.

همچنین در ادامه تشکری هاشمی درباره وظایف مجمع اتوبوسرانی اظهار کرد: از سال ۱۳۸۴ شورای شهر برخی از وظایف مجمع را به شهردار تهران تفویض کرده است و حالا ما نیز ضمن تفویض مجدد برخی اختیارات، پیشنهاد دادیم که انتخاب هیات مدیره به انتخاب شهردار و با تایید شورای شهر باشد و همچنین انتخاب بازرس کما فی‌السابق در اختیار شورای شهر باشد.

وی ادامه داد: اگر هیات مدیره به پیشنهاد شهردار و با تصویب شورا باشد نشان می‌دهد که این افراد مورد حمایت توأمان شورا و شهرداری هستند.

پرویز سروری در مخالفت با این پیشنهاد گفت: از سال ۱۳۸۴ تاکنون این جزو اختیارات شهردار بوده و حالا جای سوال است که چه اتفاقی افتاده که به یک دفعه می‌خواهیم این اختیار را از او بگیریم.

ناصر امانی در موافقت با این پیشنهاد افزود: ما نمی‌خواهیم این اختیارات را بگیریم؛ بلکه شورا باید در تایید هیات مدیره نقش داشته باشد.

حبیب کاشانی با اشاره به این‌که ۱۶۶ روز از فعالیت شهردار گذشته و ممکن است این تصمیم در ذهن افراد و شهروندان این ابهام را ایجاد کند که چه اتفاقی افتاده که بعد از چندین سال می‌خواهیم این اختیار را پس بگیریم، اظهار کرد: پیشنهاد می‌شود همچنان اختیار انتخاب هیات مدیره برعهده شهردار باشد و انتخاب بازرس تنها در اختیار شورا باشد.

تشکری هاشمی در واکنش به این سخنان گفت: هدف از این پیشنهاد این بود که ما مسیر خدمت را تسهیل کنیم اما اگر در ذهن افراد شائبه ایجاد می‌کند این پیشنهاد را پس می‌گیریم.

اعضای شورای شهر با تفویض اختیار مجمع به شهردار تهران موافقت کردند اما کما فی‌السابق انتخاب بازرس در زمره شورای شهر خواهد بود.

همچنین اعضای شورای شهر با پیشنهاد کمیسیون حمل و نقل، پیمان سنندجی را به عنوان بازرس شورا در شرکت واحد اتوبوسرانی انتخاب کرده و اسماعیلی را نیز با ۱۵ رأی به عنوان بازرس علی‌البدل انتخاب کردند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.