بدهی شهرداری تهران چقدر است؟/پاسخ زاکانی

شهردار تهران گفت: بالغ بر ۸۵ هزار میلیارد تومان میزان بدهی شهرداری تهران است.

علیرضا زاکانی در حاشیه برگزاری چهل‌ویکمین جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران گفت: امروز نخستین بودجه شهرداری تهران تقدیم شورای شهر تهران در دوره ششم شد و به هر حال شهر تهران یک نیازهایی دارد که باید به آنها توجه شود که این نیازها فوق‌العاده بالاست.

وی با اشاره به اینکه بودجه شهرداری تهران دو ویژگی دارد، گفت: یکی ویژگی تعهدی است که ما نسبت به شورا و رقم ۵۶ هزار و ۸۶۹ میلیارد تومان داریم که این بودجه نسبت به بودجه اصلاح شده سال ۱۴۰۰ رشد ۵۱ درصدی را خواهد داشت.

وی تاکید کرد: نکته بعدی که از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده این است که پروژه‌هایی در تهران است که ضرورت دارد، اما امکان اجرای آن وجود ندارد و به همین جهت شهرداری تهران بنا دارد از مشارکت بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران استفاده کند.

وی ادامه داد: بر همین اساس در راستای سرمایه‌گذاری در خردادماه سال آینده هفته‌ای را تحت عنوان سرمایه‌گذاری در شهرداری تهران خواهیم داشت و این در حالی است که اجرای پروژه‌های بزرگ در پایتخت به ده‌ها هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که این ارقام را می‌توان از طریق سرمایه‌گذاری بخش خصوصی استفاده کرد.

زاکانی درباره کیف پول شهروندی و طرح ویژه شهرداری تهران در لایحه بودجه ۱۴۰۱ شهرداری گفت: بر اساس این طرح بنا داریم خانواده‌ها را شناسایی‌ کنیم که این اتفاق از طریق اطلاعاتی که از طریق سایر دستگاه‌ها کسب می‌شود انجام می‌پذیرد.

وی افزود: به عنوان مثال ۲۰۰ هزار تومان به عنوان اعتبار اولیه در کیف پول شهروندی شارژ خواهد شد تا در راستای حفظ کرامت شهروندان این عزیزان بتوانند از خدمات شهری استفاده کنند.بانک ضامن این اعتبار خواهد بود و این طرحی است که در بسیاری از کشورهای دنیا اجرا شده و تجربه خوبی است و این در حالی است که مبلغ ناچیزی از این اعتبار به شهرداری باز نخواهد گشت.

وی همچنین درباره آخرین میزان بدهی شهرداری تهران به بانک‌ها و پیمانکاران گفت: بالغ بر ۸۵ هزار میلیارد تومان میزان بدهی شهرداری تهران است که از این رقم، نزدیک به ۶۰ هزار میلیارد تومان مربوط به بانک‌ها خواهد بود.

شهردار تهران در رابطه با ساختمان‌های ناایمن و گودهای رها شده در پایتخت گفت: در این ارتباط نیز اقداماتی آغاز شده تا بتوانیم این گودها را تعیین تکلیف کنیم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.