زمان اعلام موضع نهایی‌ حریری درباره انتخابات پارلمانی لبنان

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، دفتر اطلاع رسانی رهبر جریان المستقبل لبنان اعلام کرد که وی فردا(دوشنبه) موضع نهایی‌اش درباره شرکت در انتخابات پارلمانی را اعلام می‌کند.

دفتر اطلاع رسانی سعد حریری، نخست وزیر پیشین لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد: حریری فردا(دوشنبه) در سخنرانی زنده تلویزیونی موضعش درباره انتخابات پارلمانی را مشخص خواهد کرد.

ولید جنبلاط، رئیس حزب سوسیال ترقی خواه لبنان تلاش کرد حریری را از تصمیمش برای امتناع از نامزدی در انتخابات پارلمانی منصرف کند اما موفق نشد.

پیش از این سعد حریری در نشستی با اعضای فراکسیونش به صورت آشکار و علنی اعلام کرده بود نه شخص خودش و نه جریان متبوعش قصد شرکت در انتخابات پارلمانی مه آتی را ندارد.

برخی نمایندگان فراکسیون المستقبل اعلام کردند در صورتی که چنین تصمیمی گرفته شود، با آن مخالفت خواهند کرد، برخی دیگر نسبت به آن ابراز نگرانی و تاکید کردند حریری باید در این انتخابات شرکت کند زیرا حریری بر این مساله تاکید کرده بود و بازگشتی از آن وجود ندارد.

رهبر جریان المستقبل در ادامه خطاب به شرکت‌کنندگان در این نشست گفت: جریان المستقبل هیچ کاندیدایی برای این انتخابات معرفی نکرده و از هیچ کاندیدایی حمایت نخواهد کرد و به اعضای کمیته نیز گفته حتی اگر اعضای فعلی فراکسیون و یا آنهایی که به جریان المستقبل وابسته هستند، بخواهند در انتخابات کاندیدا شوند، کاندیداتوری‌شان با مسؤولیت خودشان بوده و به صورت مستقل و نه تحت عنوان جریان المستقبل در انتخابات شرکت می‌کنند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.