حضور ایران در نشست
سازمان
همکاری اسلامی در جده عربستان

خبرگزاری فرانسه خبر داد که دیپلمات‌های ایرانی برای اولین بار پس از سال ۲۰۱۶، در نشست سازمان همکاری اسلامی در عربستان حضور خواهند یافت.

خبرگزاری فرانسه امروز (یکشنبه) اعلام کرد که دیپلمات‌های ایرانی برای اولین بار پس از سال ۲۰۱۶، در نشست سازمان همکاری اسلامی در شهر جده عربستان حضور خواهند یافت.

به گفته مقاماتی در این سازمان به خبرگزاری فرانسه، سه دیپلمات ایرانی هفته گذشته وارد شهر «جده» شدند تا در کنار ۵۶ کشور دیگر در نشست این سازمان حضور یابند. این افراد هم اکنون در دفتر نمایندگی ایران در جده مستقر هستند.

حسین امیر عبداللهیان وزیر خارجه ایران در تاریخ دوم دی ماه گفته بود که تهران موافقت عربستان سعودی را با صدور ویزا برای سه تن از دیپلمات‌های خود که به عنوان دیپلمات‌های مستقر نزد سازمان همکاری اسلامی در جده قرار است مشغول به کار شوند، دریافت کرده است.

به گفته او ایران آماده است که هیأت‌های فنی دو کشور از سفارتخانه‌ها بازدید کرده و سفارتخانه ها و مقدمات کار را فراهم کنند تا روابط به حالت طبیعی خودش برگردد.

امیر عبداللهیان با این حال تأکید کرده بود که ولی باید منتظر ماند و دید که این اتفاق در چه زمانی و در نتیجه کدام مرحله مذاکرات ایران و عربستان در بغداد رخ خواهد داد.

وزیر خارجه ایران در ۲۷ دی ماه نیز گفته بود که  تمرکز تهران بر آغاز فعالیت نمایندگی جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان همکاری اسلامی در جده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.