گفت‌وگوی الکاظمی با نماینده سازمان ملل در عراق+جزئیات

نخست‌وزیر عراق طی دیدار با نماینده سازمان ملل در این کشور، بر اهداف منطقه‌ای و بین‌المللی بغداد در کمک به امنیت و ثبات منطقه تاکید کرد.

«مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق، روز شنبه در دیدار با «جنین پلاسخارت» نماینده سازمان ملل در این کشور بر گسترش روابط منطقه‌ای و بین‌المللی بغداد تاکید کرد.

طبق گزارش خبرگزاری رسمی دولت عراق (واع)، مصطفی الکاظمی طی این دیدار درباره تحولات سیاسی- امنیتی، راه‌های گسترش همکاری و هماهنگی بین کشور عراق و سازمان ملل متحد و همینطور حمایت از برنامه‌های این نهاد برای بغداد با پلاسخارت گفت وگو کرده است.

نخست‌وزیر عراق در این دیدار گفت: «عراق نسبت به گسترش روابط منطقه‌ای و بین‌المللی ضامن امنیت و ثبات در کشور و منطقه، پایبند است و مولفه‌های پیشرفت مداوم را با هدف تامین منافع ملت عراق و سایر ملل دوست و خواهان صلح پی‌گیری می‌کنیم».

جنین پلاسخارات نیز در این دیدار بر موضع جامعه بین‌المللی در حمایت از عراق در مقابل چالش‌های کنونی و لزوم رسیدن گفت وگوها به راه حلی برای مشکلات تاکید کرد.

این در حالی است که بسیاری از احزاب سیاسی عراقی، نماینده سازمان ملل در این کشور را به ارتباط با برخی از جریان‌های سیاسی و عملکرد جانبدارانه در رخدادهای سیاسی متهم می‌کنند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.