بی‌تحرکی قیمت بیت کوین در بازار/رشد اتریوم

 قیمت بیت کوین با رشد حدود یک درصدی نسبت به روز گذشته، به حدود قیمت ۳۸۰۰۰ دلار رسیده و فعلا وضعیت خوبی دارد. اما ارزش معاملات آن طی شبانه روز گذشته حدود ۱۷ میلیارد دلار بوده که نسبت به روزهای گذشته، عدد کوچک تری است. ارزش بازار بیت کوین هم به ۷۲۰ میلیارد دلار رسیده است.

خداحافظی با بیت کوین ۱۰۰ هزار دلاری؟

روند حرکت قیمت بیت کوین طی یک ماه گذشته طوری بوده که پیش بینی ها از آینده این ارز، تعدیل قابل توجه داشته و دیگر کمتر کسی برای آن قیمت ۱۰۰ هزار دلاری در سال ۲۰۲۲ را پیش بینی می کند. تا پیش از این تعداد قابل توجهی از تحلیلگران و موسسات مالی برای بیت کوین چشم انداز قیمت ۱۰۰ الی ۱۵۰ هزار دلاری در سال ۲۰۲۲ را متصور بودند اما اخیرا اکثرا حرف از عددهای کمتر از ۱۰۰ هزار دلار زده می شود. اخیرا هم Finder گزارشی از نظر متخصصان منتشر کرده که در آن پیش بینی شده بیت کوین می تواند تا پایان سال ۲۰۲۲ به ۷۶۳۶۰ دلار برسد.

رشد ۲.۵ درصدی اتریوم

اتریوم طی ریزش های اخیر حمایت مهم ۳۰۰۰ دلاری را از دست داد و همان طور که پیش بینی شده بود، افت قابل توجهی را بعد از شکستن این حمایت ثبت کرد. هم اکنون این ارز با رشد حدود ۲.۵ درصدی نسبت به روز گذشته، در قیمت حدود ۲۶۰۰ دلار معامله می شود.

ارزش معاملات اتریوم طی ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۱۱ میلیارد دلار بوده است. اتریوم در مقیاس هفتگی، رشد بیش از ۳ درصدی را نشان می دهد اما افرادی که طی یکی دو ماه گذشته این ارز را خریده اند، همچنان در زیان هستند.

توکنی که ۵۹ میلیون درصد رشد کرد!

آلت کوین ها امروز نسبت به روز گذشته در وضعیت متعادل تری قرار دارند. تعداد آلت کوین های منفی، نسبت به روز گذشته بیشتر است و در میان ۵۰ ارز برتر بازار، تعدادی از آلت کوین ها منفی هستند. Cosmos و Terra منفی ترین های امروز هستند که ۵ درصد افت داشته اند. اما Flow با رشد ۱۲ درصدی، مثبت ترین ارز در فهرست ۵۰ ارز برتر بازار است. Axie Infinity و Tezos هم ۹ درصد رشد کرده اند و Decentraland با رشد ۸ درصدی در میان برترین های امروز است.

اما در نمای کلی و در میان ۱۷۲۰۵ ارزی که وبسایت کوین مارکت کپ آن ها را پوشش می دهد، Chicken Zilla پدیده امروز است که بیش از ۵۹ میلیون درصد رشد کرده که البته از آن رشدهای حبابی است چراکه ارزش معاملات این ارز تنها ۶۴ هزار دلار است. پس از آن PumpETH با رشد ۹۰۰۰ درصدی در رده دوم است.

در میان نمادهای منفی هم Coin To Fish حدود ۱۰۰ درصد افت کرده و ارز بازار آن به ۹ دلار رسیده است! InflationCoin هم امروز ۹۹ درصد افت کرده است.

متن کامل این گزارش را با تیتر «خداحافظی با بیت کوین 100 هزار دلاری؟/رشد 2.5 درصدی اتریوم» در اقتصادنیوز بخوانید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.