پیش بینی بازارهای11 بهمن 1400

پراید 192 میلیونی در بازار /دلار منتظر توافق وین

کدخبر: ۴۷۲۷۹۳
اقتصادنیوز: پیش بینی ها از بازار امروز خودرو، مسکن، طلا و ارز و البته بورس حاکی از چیست؟ آیا تغییر جدی در سیر حرکتی بازارها رخ خواهد داد؟
پراید 192 میلیونی در بازار /دلار منتظر توافق وین

به گزارش اقتصادنیوز ، بازارها همچنان همسو با گمانه زنی های جدی از مذاکرات برجامی وین در شرایط انتظاری به سر می‌برند و تغییرات بازارها در روز یکشنبه چندان جدی نبود.

بازار ارز و سکه | افت دسته جمعی دلار و سکه

بازار ارز و سکه با افت دسته جمعی روبه رو بود. قیمت دلار در محدوده نزدیک به لبه کانال 28 هزار تومان دنبال شد. قیمت درهم هم مسیر کاهشی را طی کرد. سکه هم با یک شیب کاهشی به محدوده 12.36 میلیون تومان رسید. البته قیمت ها در هر حالی به صورت جمعی مسیر کاهشی را دنبال کرد که به نظر می رسد گمانه زنی ها از مذاکرات برجامی وین و بحث بر سر تعیین تکلیف مذاکرات مهمترین اهرم تعیین کننده در بازار ارز در روزها و هفته های آینده خواهد بود.

بازار سهام | شاخص بورس هت تریک می کند؟

در بازار سهام، شاخص دوباره رشد 2 درصدی را تجربه کرده و برای دومین روز متوالی شاخص کل بورس در کانال 1.2 میلیون واحد صعودی شد اما معلوم نیست که در روز دوشنبه آیا بازار با همین فرمان دنبال می شود و شاخص می تواند به کانال جدید 1.3 میلیون واحد وارد شود. حقوقی ها مایلند که نوسانات شاخص کل بورس در محدوده کانالی 1.3 میلیون واحد دنبال شود و از این لحاظ می خواهند که مسیر صعودی شاخص کل بورس در روز دوشنبه دنبال شود اما شاخص های عملکردی بازار سهام، صعود شاخص کل بورس را چالشی ارزیابی میکند.

بازار خودرو | پراید 192 میلیون تومانی!

در بازار خودرو با همان قیمت های روز قبل در دامنه محدودی دنبال شد. البته قیمت برخی از خودروهای پرتیراژ ایران خودرو و سایپا همچون پراید تا 192 میلیون تومان هم دیده شد. پراید البته در بازار به قیمت 189 میلیون تومان هم برگشت. اگرچه بازار خودرو همچنان به دور از خریداران فعال در حرکت است اما رفتار بازار خودور تابعی از تغییرات بازار ارز است. 

بازار مسکن | مسکن فعلا تغییر جدی ندارد

در بازار مسکن، گزارش ها حکایت از این دارد که قیمت اجاره مسیر صعودی را دنبال کرده است. البته قیمت ها اگرچه مسیر و نشانه های صعودی را دنبال کرده اما حجم معاملات در محدوده ثابتی در سطوح پایین و در شرایط رکودی انجام می شود. 

بازار ارز دیجیتال | رمز ارزها دوباره به خط صعود برگشتند

در بازار ارز دیجیتال قیمت بیت کوین در محدوده کانالی 37 هزار تومان دنبال شد. اتریوم هم در تابعی از قیمت بیت کوین شاهد تحرکات مثبت بود. با صحبات های جرم پاول، رئیس فدرال رزرو در خصوص افزایش سطح عمومی قیمت ها، بازار ارز دیجیتال دوباره شاهد ثبت سفارش ها در موقعیت های خرید بود. سایر رمز ارزها هم در همان روند معاملاتی در حرکت بودند. در مجموع نشانه های بازار ارز دیجیتال مثبت ارزیابی شد اما معلوم نیست که آیا پیش بینی های مربوط به افزایش معنادار بیت کوین در سال 2022  تا چه اندازه تحقق می یابد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید