قیمت بیت کوین و اتریوم کاهش یافت

گمانه‌زنی درباره واکنش قیمت طلا به تنش اوکراین و روسیه

کدخبر: ۴۷۲۹۶۵
اقتصادنیوز: شاخص دلار افت کرد، اما عملکرد بازار سهام مثبت بود. این مسئله قدری از فشاری که روی فدرال رزرو برای افزایش نرخ بهره بود کاست، اما تنش بین اوکراین و روسیه همچنان می‌تواند به کمک فلز گرانبها بیاید.
گمانه‌زنی درباره واکنش قیمت طلا به تنش اوکراین و روسیه

به گزارش اقتصادنیوز هفته گذشته جروم پاول اظهار کرد، فدرال رزرو احتمالا در ماه مارس (اسفند و فروردین) نرخ بهره را افزایش می‌دهد. قیمت طلا تحت تاثیر این سیگنال، به طور معناداری پایین آمد و زیر مرز 1800 دلار قرار گرفت. قیمت طلا در پایان معاملات روز جمعه حدود 1792 دلار بود. قیمت طلا در ساعت 12 و 17 دقیقه عصر امروز به وقت ایران 1791 دلار بود و پایین‌تر از نرخ عصر جمعه قرار داشت.

بیت کوین

تغییرات شاخص دلار در ساعت 12 و 39 دقیقه عصر امروز به وقت ایران منفی بود، اما روز جمعه و در پی گزارش درآمدزایی خوب شرکت اپل شاخص‌های اصلی بازار سهام آمریکا بازگشت قابل توجهی داشتند. نگرانی اصلی در مورد افزایش نرخ بهره، ضربه احتمالی به بازار سهام بود و عملکرد خوب بازار سهام بعد از اینکه جروم پاول گفت احتمالا فدرال رزرو نرخ بهره را در ماه مارس افزایش می‌دهد، قدری از فشاری که بر روی فدرال رزرو بود کاست.

تنش‌های مرز اوکراین به کمک طلا می‌آیند؟

سرمایه‌گذاران بازار طلا همچنان بحران اوکرین را زیر نظر دارند. روسیه نیروهای خود در مرز اوکراین را افزایش می‌دهد. آمریکا و متحدانش پیش‌بینی می‌کنند حمله روسیه به اوکراین قریب الوقوع باشد. سناتورهای آمریکا به نهایی کردن یک توافق در مورد تحریم روسیه به دلیل اقدامات این کشور در زمینه اوکراین نزدیک می‌شوند. احتمالا واکنش قیمت طلا به افزایش تنش‌‌ها بین اوکراین و روسیه مثبت خواهد بود.

قیمت بیت کوین و اتریوم کاهش یافت

قیمت بیت کوین در ساعت 12 و 22 دقیقه عصر امروز به وقت ایران روی 37 هزار و 141 دلار قرار داشت و تغییراتی منفی را نسبت به 24 ساعت گذشته به ثبت رسانده بود. بازدهی 7 روزه بیت کوین هنوز مثبت بود و سرمایه بازار این ارز دیجیتال 704 میلیارد دلار گزارش می‌شد. بیشترین و کمترین قیمت بیت کوین در 24 ساعت گذشته حدود 3.9 درصد اختلاف داشتند.

همانند بیت کوین بازدهی 24 ساعته اتریوم منفی و بازدهی 7 روزه آن مثبت بود. قیمت اتریوم در حوالی 2 هزار و 530 دلار گزارش می‌شد. سرمایه بازار این ارز دیجیتال به 302 میلیارد دلار رسیده بود و بیشترین قیمت آن در 24 ساعت گذشته حدود 5.8 درصد از کمترین قیمت آن بیشتر بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید