خلاصه عملکرد بازار سهام دوشنبه 11 بهمن 1400

هت تریک در بورس /استراتژی خروج حقیقی ها

کدخبر: ۴۷۳۰۴۵
اقتصادنیوز: امروز 11 بهمن 1400 معاملات بازار سهام برای سومین روز متوالی با صعود شاخص کل بورس دنبال شد.
هت تریک در بورس /استراتژی خروج حقیقی ها

به گزارش اقتصادنیوز ، معاملات امروز بازار سهام برای سومین روز متوالی با صعود شاخص کل بورس همراه شد تا شاخص کل بورس به لبه نزدیک کانال 1.3 میلیون واحد برسد. شاخص کل بورس با افزایش 10 هزار واحدی (معادل 0.78 درصد) در نقطه 1.294 میلیون واحد ایستاد. شاخص کل هم وزن بورس نیز با 2.97 هزار واحد (0.91 درصد) در نقطه 330.7 هزار واحد ایستاد.

تداوم خروجی پول حقیقی ها از بورس و فرابورس

وبملت، فولاد، کگل، شتران و خودرو جزو نمادهایی بودند که بیشترین تاثیر را روی رشد شاخص کل بورس داشتند. همچنین شاخص کل فراب.رس با 87 واحد افزایش در نقطه 17.6 هزار واحد ایستاد. زاگرس، شگویا، هرمز، بپاس و فرابورس جزو نمادهایی بودند که بیشترین تاثیر را در رشد شاخص کل فرابورس داشتند.

ارزش کل معاملات بازار سهام در روز دوشنبه ناشی از عملیات باز بانک مرکزی (فروش اوراق بدهی) با 158.6 هزار میلیارد تومان مواجه شد که سهم ارزش معاملات خُرد 4.32 هزار ملیارد تومان شد.

تراز پول حقیقی ها هم امروز به مثابه دیروز منفی شد؛ بدین معنا که حقیقی ها 206.7 میلیارد تومان از بازار سهام و 141 میلیار تومان از صندوق‌های با درآمد ثابت خارج کردند.  

بیشترین خروجی پول حقیقی ها در فملی با 40.4 میلیارد تومان صورت گرفت. نمادهای شبندر با 26.9 میلیارد تومان، شپنا با 25.6 میلیارد تومان، وگردش با 23 میلیارد تومان و شبریز با 17.2 میلیارد تومان شاهد بیشترین خروجی پول حقیقی ها از بازار سهام بودند.

همسو با خروجی پول ها، بیشترین ورودی پول ها در نمادهای وبملت با 21.2 میلیارد تومان، پالایش با 13.9 میلیارد تومان، خساپا با 10 میلیارد تومان، وتجارت با 7.9 میلیارد تومان و خودرو با 7.8 میلیارد تومان بود.

حقوقی ها همچنین در نمادهای وبملت، وتجارت، غبشهر، فولاد و شپنا بیشترین موقعیت خرید و در نماد شتران نیز بیشترین موقعیت فروش صورت می‌گیرد.

برتری صف های خرید در بورس و فرابورس

سرانه معامله حقیقی ها هم امروز برخلاف دیروز با تراز 2.6 میلیون تومان به نفع خریداران بود. بدین ترتیب سرانه خرید حقیقی ها 16.7 میلیون تومان و سرانه فروش 14.1 میلیون تومان بود. 

ارزش صف‌های خرید هم از 706.5 میلیارد تومان به 879.3 میلیار تومان رسید. ارزش صف های فروش هم از 319.1 میلیارد تومان به 304 میلیارد تومان رسید. صف های خرید در نیمه معاملات امروز به شدت با صف های فروش فاصله گرفت و در پایان تعداد نمادهای دارای صف خرید (151 نماد) بیش از 2 برابر تعداد نمادهای دارای صف فروش (69 نماد) بود.

بیشترین نسبت حجم به شناوری نیز برای نماد حگردش با 19.5 درصد بود. بازدار سهم ریل گردش ایرانیان در معاملات امروز به صورت متعادلی با نوسان اندکی دنبال شد. البته فروشندگان در موقعیت بهتری قرار داشتند. 

کدام سهم ها در بورس و فرابورس سودده بودند

بیشترین بازدهی در معاملات بورس برای وبملت با 5 درصد بود. بیشترین کاهش قیمت هم برای نماد بشهاب با 4.9 درصد بود. بیشترین حجم معامله شده در بورس برای نمادهای خودرو، خساپا، خپارس و شتران و ومعادن بود. بیشترین کاهش ارزش بازار هم برای نمادهای شپدیس، پارسان، غکوروش، دلر و قرن بود. برترین گروه های صنعت هم برای نمادهای فرآورده نفتی، خودرو، فلزات اساسی و شیمیایی بود.

بیشترین افزایش قیمت در فرابورس هم برای وهامون با 4.98 درصد بود. بیشترین کاهش قیمت سهام در فرابورس هم برای سدبیر با 4.75 درصد بود. بیشترین حجم معاملات در کنار اوراق مرابحه برای دو نماد کرمان و تجلی بود. بیشترین کاهش ارزش بازار هم برای نمادهای کوثر، آریا، کلر، بنو و بهپاک بود.

  • 1
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید