نخست‌وزیر انگلیس مجبور به عذرخواهی شد

به گزارش دنیای اقتصاد به نقل از خبرگزاری فارس، در پی انتشار بخشی از گزارش مربوط به تخلف دولت‌مردان انگلیس از محدودیت‌های کرونایی و به راه انداختن مهمانی و می‌گساری، «بوریس جانسون» نخست‌وزیر این کشور مجبور به عذرخواهی شد.

به نوشته وبگاه شبکه «اسکای نیوز»، «سو گری» فعال مدنی انگلیسی در گزارش خود درباره نقض محدودیت‌های کرونایی توسط وضع‌کنندگان آن‌ها نوشته است توجیه برخی اقدامات دولت دشوار است.

این در حالی است که پیش‌تر «کر استارمر» رهبر حزب کارگر انگلیس گفته بود، اگر گزارش سو گری نشان دهد جانسون از قوانین سرپیچی کرده باشد باید استعفا کند. جانسون نیز در جلسه پارلمان تصدیق کرده بود اگر ثابت شود که تخلف کرده است باید استعفا دهد.

جانسون دوشنبه شب و در واکنش به انتشار گزارشی ۱۲ صفحه‌ای از تخلفات صورت گرفته در خانه شماره ده گفت: «می‌خواهم بگویم که عذرخواهی می‌کنم. عذرخواهی می‌کنم کارهایی که انجام دادیم درست نبودند و بابت نحوه مدیریت این مسئله نیز متأسفم».

نخست‌وزی انگلیس افزود: «مسئله را درک می‌کنم و جبران می‌کنم. می‌خواهم بگویم به مردم این کشور این را بگویم که می‌دانم مسئله چیست مسئله این است که آیا دولت برای انجام امور، قابل اعتماد هست؟ و من می‌گویم که بله، می‌توانیم قابل اعتماد باشیم، بله می‌توان به ما در انجام امور اعتماد کرد».

چندی پیش تصاویر مهمانی مقامات دولت انگلیس با حضور جانسون در زمان اوج اعمال محدودیت‌های کرونایی در سال گذشته میلادی انتقادات شدید جامعه و سیاست‌مداران انگلیس را برانگیخت. پس از آن مشخص شد جانسون و نزدیکانش شب خاکسپاری شوهر ملکه انگلیس نیز دو مهمانی برگزار کرده بودند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.