حرکت قیمت دلار متشکل و سنا خلاف جهت دلار آزاد

قیمت طلا افزایش یافت و به بالای مرز ۱۸۰۰ دلار بازگشت. قیمت سکه در شروع کار افت قیمت دلار را نادیده گرفت و تحت تاثیر رشد قیمت طلا به سمت بالا حرکت کرد.

قیمت دلار آمریکا در شروع معاملات امروز 70 تومان از عصر روز گذشته پایین‌تر بود. قیمت دلار در دامنه‌ای محدود نوسان می‌کرد. قیمت دلار متشکل بر خلاف دلار آزاد معاملات امروز را افزایشی آغاز کرد و در شروع کار با رشد 65 تومانی نسبت به متوسط روز گذشته روی 25 هزار و 33 تومان قرار گرفت. قیمت ابتدایی دلار سنا نیز 227 تومان از نرخ انتهایی روز گذشته بالاتر بود و 25 هزار و 283 تومان گزارش می‌شد.

بازار ارز دلار

اخبار برجامی که توجه فعالان بازار را جلب کرد کدامند؟

در شبکه‌های اطلاع‌رسانی مبادله ارز خبر رفع تحریم یک نفتکش مرتبط با ایران جلب توجه می‌کرد. بر این اساس وزارت خزانه‌داری آمریکا  نفتکش عمان پراید با پرچم لیبریا را که چندی پیش به بهانه حمل نفت ایران در لیست تحریم قرار داده بود، از لیست خارج کرد.

خبر دیگری که جلب توجه می‌کرد به تکذیب توئیت خبرنگار وال‌استریت ژورنال مربوط بود. خبر نگار وال‌استریت ژورنال که روز گذشته گفته بود، روسای هیات‌های مذاکره‌کننده تا پایان هفته به مذاکرات باز خواهند گشت، توئیت خود را تکذیب کرد و گفت مذاکره‌کنندگان ارشد فعلا به مذاکرات باز نخواهند گشت.

واکنش قیمت سکه به رشد طلای جهانی

قیمت طلای جهانی در آخرین روزهای هفته گذشته عملکرد ضعیفی داشت و مرز 1800 دلار را از دست داده بود. دیروز نخستین روز هفته برای طلای جهانی بود و فلز گرانبها در بازگشت به بالای مرز 1800 دلار ناکام ماند. قیمت طلا در پایان معاملات روز گذشته 1797 دلار بود. قیمت طلا در شروع معاملات امروز مسیر صعودی را دنبال کرد و بالای مرز 1800 دلار قرار گرفت. قیمت طلا در ساعت 11 و 36 دقیقه صبح امروز به وقت ایران 1804 دلار گزارش می‌شد. قیمت سکه در شروع کار تحت تاثیر رشد قیمت طلا قرار داشت و تغییراتی مثبت را به ثبت رساند. قیمت سکه در ساعت 11 و 40 دقیقه صبح امروز به وقت ایران 45 هزار تومان از عصر روز گذشته بالاتر بود و 12 میلیون و 280 هزار تومان گزارش می‌شد. قیمت سکه در ادامه همراه با قیمت دلار به سمت پایین حرکت کرد و در ساعت 11 و 41 دقیقه صبح امروز 12 میلیون و 255 هزار تومان گزارش می‌شد. قیمت سکه هنوز از عصر دیروز بالاتر بود و اندازه حباب آن 3.5 درصد به دست می‌آمد.

برای جمع‌بندی می‌توان گفت قیمت دلار در شروع معاملات امروز قدری کاهش یافت. طلای جهانی مرز 1800 دلار را پس گرفت. قیمت سکه در ابتدا تحت تاثیر رشد قیمت طلا تغییراتی مثبت را نسبت به عصر دیروز به ثبت رساند اما در ادامه مسیر کاهشی را دنبال کرد. اندازه حباب قیمتی سکه حوالی ظهر 3.5 درصد به دست می‌آمد که به مقادیر متعارف نزدیک بود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.