رزمایش نظامی اوکراین در شهر چرنوبیل

نظامیان اوکراینی مجهز به تجهیزات تاکتیکی، به شلیک خمپاره پرداخته و اوضاع بحرانی را در شرایطی که شهری همانند چرنوبیل که ۵۰ هزار ساکن آن تخلیه شده‌اند را تمرین کردند.

این رزمایش در منطقه «پریپیات» در ۱۶ کیلومتری مرز بلاروس برگزار شده است جایی که بر اساس گزارش‌ها قرار است تا چند روز دیگر رزمایش مشترک روسیه و بلاروس با حضور ۳۰ هزار نظامی روسیه برگزار شود.

مقام‌های غربی مدعی هستند که این رزمایش می‌تواند پوششی برای حمله مسکو به اوکراین باشد که این حمله می‌تواند به صورت مستقیم یا از طریق سرزمین‌های بلاروس انجام شود.

نیویورک تایمز ماه پیش گزارش داد که دولت اوکراین نظامیان خود را به منطقه ویژه چرنوبیل اعزام کرده است.  

«یوری شاخرایچوک» فرمانده یگان گشت مرزی اوکراین گفت: «مهم نیست که این منطقه آلودگی هسته‌ای دارد یا اینکه کسی در آنجا زندگی نمی‌کند، این منطقه و کشور ما بوده و باید از آن دفاع کنیم».

بر اساس گزارش اسکای نیوز، اوکراین حدود ۷ هزار و پانصد گارد مرزی طی دو ماه گذشته در این منطقه مستقر کرده است.

شاخرایچوک گفت: «منطقه چرنوبیل، یک منطقه پر خطر به شمار می‌آید ما حفاظت‌ها را در این منطقه تشدید بخشیده و گشت زنی‌ها را نیز افزایش داده‌ایم».

مقامات و رسانه‌های غربی طی ماه‌های اخیر ادعای حمله قریب‌الوقوع روسیه به اوکراین را مطرح کرده و به همین بهانه فشارها علیه مسکو را افزایش داده‌اند. آمریکا و متحدانش با دستاویز قرار دادن این حمله خیالی، تحریم‌های سنگینی علیه روسیه آماده کرده و شمار نیروها و  تجهیزات نظامی خود را در شرق اروپا افزایش داده‌اند.

رسانه‌‌ها و مقام‌های کشورهای غربی در روزهای گذشته روسیه را به اعزام نزدیک به ۱۰۰ هزار نیرو به مرز با اوکراین متهم کرده‌ و مدعی شده‌اند ممکن است روسیه در آینده نزدیک قصد حمله به اوکراین داشته باشد. مسکو تمامی این اتهامات را رد کرده است.

علی‌رغم آنکه روسیه بارها اطمینان خاطر داده که قصد حمله به اوکراین را ندارد، آمریکا و کشورهای اروپایی آمادگی‌های نظامی خودشان را برای آنچه به گفته آنها مقابله با تحرکات نظامی احتمالی مسکو است افزایش داده‌اند. برخی از این کشورها به همین بهانه به اوکراین نیرو و تجهیزات نظامی ارسال کرده‌اند.

رزمایش ارتش اوکراین در شهر ممنوعه «چرنوبیل»

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.