ادعای جنجالی مک‌کنزی علیه سردار معروف سپاه پاسداران

فرمانده نیروهای تروریستی سنتکام ادعاهایی را علیه نقش ایران در منطقه مطرح کرد و گفت: تهران به خوبی بر خط قرمزهای ما(در عراق) واقف است، با این حال، شواهد نشان می‌دهند بسیاری از این گروه‌های شبه نظامی با جدیت تلاش می‌کنند با این حملات آمریکایی‌ها را بکشند.

فرمانده نیروهای تروریستی سنتکام ادعاهایی را علیه نقش ایران در منطقه مطرح کرده و آن را «تهدید اصلی» خواند.

روزنامه اماراتی نشنال گزارش داد، کِنِت مک کنزی، فرمانده سنتکام (ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا) مدعی شد سردار اسماعیل قاآنی، فرمانده جدید نیروهای قدس سپاه پاسداران که در پی به شهادت رسیدن سردار شهید قاسم سلیمانی به این سمت منصوب شد، «همان درجه از کنترل را بر شبه نظامیان متحد وابسته به ایران به کار نمی‌بندد».

او بدون اشاره به حضور نیروهای کشورش هزاران کیلومتر دورتر از مرزهای آمریکا و نقش آفرینی در ناامن کردن منطقه و دخالت در امور داخلی دیگر کشورها مدعی شد: این وضع تا حد زیادی بر جاهایی مانند عراق حاکم است، ایران ممکن است با وجود حملاتی که شبه نظامیان تحت حمایت آن علیه نظامیان آمریکایی انجام می‌دهند، در آن‌جا درگیر تقابلی گسترده‌تر با آمریکا شود.

مک کنزی‌ بیان کرد: تهران به خوبی بر خط قرمزهای ما(در عراق) واقف است، با این حال، شواهد به وضوح نشان می‌دهند بسیاری از این گروه‌های شبه نظامی با جدیت تلاش می‌کنند با این حملات آمریکایی‌ها را بکشند. دیر یا زود، موفقیتشان در این امر ناگزیر خواهد بود و ایران دقیقا تحریک به اتفاق افتادن چیزی خواهد کرد که سعی دارد از آن دوری کند.

فرمانده سنتکام ایران را «تهدید اصلی» برای آمریکا تلقی کرده و مدعی شد ایران برای عملی کردن مقاصد خود به آنچه که او "نیروهای نیابتی" خواند، متکی است و به آنها سلاح و دیگر منابع می‌رساند.

 
 

او در ادامه مدعی شد: جنگ در یمن تا حد زیادی به دلیل حمایت ایران چندین سال طول کشیده است. حوثی‌ها با هر توانمندی‌ای که ایران در اختیارشان بگذارد، بدون توجه به خطرات انسانی، به دنبال پیروزی خواهند بود.

مک کنزی اما هیچ اشاره‌ای به میلیاردها دلار تسلیحات و بمب و موشک آمریکایی هیچ اشاره ای نکرد که واشنگتن سالانه در اختیار عربستان سعودی قرار می‌دهد تا مردم بی‌دفاع یمن را به خاک خون بکشد.

او خواستار به کار بستن راهبردی یک‌پارچه و منطقه‌ای و البته شامل نقش رژیم‌ صهیونیستی برای مقابله با این خطر شد.

فرمانده سنتکام گفت، تنش‌زدایی و عادی سازی شرایط بیشترین منفعت را برای ایران دارد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.