جزئیات دیدار وزیر کشور و سفیر پاکستان

وزیر کشور تاکید کرد که ظرفیت ها و بسترهای لازم برای تقویت همکاری های همه جانبه بویژه مبادلات اقتصادی بین ایران و پاکستان وجود دارد و اراده جدی دو طرف شرط لازم برای تحقق این هدف مشترک است.

احمد وحیدی در دیدار با رحیم حیات قریشی سفیر پاکستان در ایران، گفت: ایران و  پاکستان از ظرفیت ها و فرصت های مناسبی برای گسترش و توسعه همکاری ها در زمینه های تجاری، امنیتی و فرهنگی برخوردارند.

وزیر کشور گفت: توسعه بازارچه های مرزی و مبادلات تجاری بستر مناسبی برای توسعه همکاری های دو کشور ایجاد می کند و انتظار می رود مسئولان دو کشور بسترهای لازم را فراهم نمایند.

وی همکاری ایران و پاکستان در موضوعات مهم اقتصادی مانند انرژی و تزانزیتی را بسیار مهم ارزیابی کرد و اظهار داشت: اراده طرفین برای گسترش روابط همه جانبه است و باید در نشست های مشترک موانع احتمالی برطرف شود.

وزیر کشور خواستار تعاملات و همکاری ها بین دو بندر گواتر ایران  و گوادر پاکستان شد و گفت: باید بسترهای لازم برای تقویت همکاری های تجاری و مبادلات بین این دو بندر مهم منطقه فراهم شود.

وحیدی موضوع مهاجرین افغانستانی را یکی از مسائل مشترک بین سه کشور ایران، افغانستان و پاکستان دانست و گفت باید با همکاری سه جانبه شرایطی را فراهم کرد تا افراد کمتری تصمیم به مهاجرت بگیرند.

رحیم حیات قریشی افزود: در حال برنامه ریزی و آماده سازی شش بازارچه مرزی برای گسترش تعاملات هر چه بیشتر با جمهوری اسلامی ایران در زمینه های مختلف بویژه مبادلات تجاری هستیم.

وی با اشاره به ظرفیت ها و منابع فراوانی که در ایران وجود دارد، خاطرنشان کرد: دو کشور می توانند در بحث  انرژی از جمله صادرات برق و گاز  از ایران حجم مبادلات قابل قبولی داشته باشند.

سفیر پاکستان با استقبال از پیشنهاد وزیر کشور درخصوص همکاری بنادر مهم دو کشور، خواستار اعلام خواهر خواندگی بین بنادر گواتر و گوادر شد و گفت: همکاری های این دو بندر در مبادلات و مراودات اقتصادی به سود کل منطقه خواهد بود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.