روسیه: اشتباهات واشنگتن در قبال ایران باید اصلاح شود

مدیر اداره کنترل تسلیحاتی وزارت امور خارجه روسیه در گفت‌وگویی به اظهار نظر درباره روند مذاکرات وین و اهمیت احیای برجام پرداخت.

ولادیمیر یِرماکوف رئیس بخش ادامه اشاعه تسلیحات هسته‌ای و کنترل تسلیحاتی وزارت امور خارجه روسیه در گفت‌وگویی با این خبرگزاری مطرح کرد که در مذاکرات احیای برجام[توافق هسته‌ای] پیش‌رفت‌هایی وجود داشته است و طرفین در حال آماده سازی سناریوهای «امنیتی» در صورت شکست مذاکرات نیستند.
یرماکوف افزود: این که مشارکت‌کنندگان در روند مذاکرات وین در راستای هدفی مشترک اتحاد دارند و سخت تلاش می‌کنند به نتیجه‌ای مثبت دست بیابند، حائز اهمیتی اساسی است.
به گفته او، هدف مذاکرات وین احیای کامل برجام با همان شروط و معیارهای سال ۲۰۱۵ است که این توافق انجام شد و در وین کسی به دنبال سناریوهای دیگر در صورت به نتیجه نرسیدن تلاش‌های چندجانبه برای احیای برجام نیست.

هدف مذاکرات وین احیای کامل برجام با همان شروط و معیارهای سال ۲۰۱۵ است که این توافق انجام شد
این دیپلمات روس می‌گوید: نیروهای عاقل در جهان واقفند که برجام هیچ جایگزین معقولی ندارد و اشتباهات فاحش دولت قبلی آمریکا و تخطی‌های آن از قطعنامه۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل باید اصلاح شود. این امر شرایطی را برای ایران ایجاد خواهد کرد تا اجرای تعهدات داوطلبانه‌اش را که در پاسخ به اقدامات خرابکارانه واشنگتن به تعلیق در آورده بود، از سر بگیرد.

برجام هیچ جایگزین معقولی ندارد و اشتباهات فاحش دولت قبلی آمریکا و تخطی‌های آن از قطعنامه۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل باید اصلاح شود

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.