رایزنی تلفنی بایدن و مکرون درباره اوکراین

بر اساس این گزارش، کاخ سفید اعلام کرد که بایدن و ماکرون در این تماس تلفنی پیرامون سفر اخیر رئیس جمهور فرانسه به روسیه و اوکراین رایزنی کردند.

در این بیانیه آمده است که دو طرف تلاش‌های دیپلماتیک و بازدارنده را که با هماهنگی نزدیک متحدان و شرکا در واکنش به تداوم حضور نظامی روسیه در مرز اوکراین صورت می‌گیرد، بررسی کردند.

«امانوئل ماکرون» که کشورش ریاست دوره ای اتحادیه اروپا را بر عهده دارد به تازگی مدعی تلاش هایی برای میانجی‌گری در راستای کاستن از اختلافات روسیه و غرب بر سر مسائل امنیتی شده است!

غرب مسکو را به آماده شدن برای حمله به اوکراین متهم می کند و تهدید به انجام اقدامات تلافی جویانه مانند اعمال تحریم های فلج کننده بر مسکو و ارسال تسلیحات پیشرفته به کی یف نموده است.

روسیه اما تمام این اتهامات را رد کرده و می گوید که این غرب و ناتو است که با ارسال سلاح و استقرار تجهیزات و زیرساخت های خود در نزدیکی مرزهای روسیه مسبب اصلی بروز تنش ها در این منطقه شده است.

روسیه بارها با رد اتهامات غربی ها و در راس آنها آمریکا و ناتو اعلام کرده است که هیچ گونه قصدی برای حمله به اوکراین ندارد و این غرب و ناتو است که مسبب تنش زایی در شرق اروپا هستند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.