دیدار وزرای خارجه روسیه و انگلیس

وزیر خارجه روسیه امروز در دیدار با همتای انگلیسی خود در مسکو اعلام کرد: استفاده لندن از هشدارها و تهدیدها هیچ نتیجه‌ای در پی نخواهد داشت.

«سرگئی لاوروف» و «لیز تراس» وزرای خارجه روسیه و انگلیس امروز پنجشنبه در مسکو دیدار کردند.

شبکه تلویزیونی الجزیره در پوشش زنده از این دیدار به نقل از وزیر خارجه روسیه (لاوروف) در این خصوص اعلام کرد: اگر لندن تمایل به عادی سازی روابط با روسیه داشته باشد، ما برای آن آماده خواهیم بود.

سرگئی لاورف در این باره اضافه کرد: مسکو آماده روابط با لندن بر اساس برابری و احترام متقابل است. عادی سازی روابط بین مسکو و لندن تنها از طریق گفتگوی برابر امکان پذیر خواهد بود.

وی در این باره ادامه داد: اگر سفر وزرای خارجه و دفاع انگلیس به روسیه با هدف بهبود روابط باشد، مسکو هم متقابلاً در این مسیر گام برمی دارد. استفاده لندن از هشدارها و تهدیدها به هیچ نتیجه ای منتهی نمی شود.

وزیر خارجه انگلیس نیز در این دیدار با ادامه رویکر روسیه هراسانه لندن و شرکای غربی این کشور گفت: ما نگران افزایش نیروهای نظامی روسیه در مرز با اوکراین هستیم. از مسکو می خواهیم برای حل مشکلات به مسیر دیپلماتیک پایبند باشد!

لیز تراس ادامه داد: امیدوارم دیدار با لاوروف به پیشرفت در تقویت امنیت اروپا کمک کند. ما نمی توانیم افزایش نیروهای روسیه در مرز با اوکراین را نادیده بگیریم. اگر روسیه به اصل احترام به حاکمیت اوکراین پایبند باشد، در مذاکرات امنیتی اروپا به موفقیت دست خواهیم یافت.

این در حالیست که وزیر خارجه انگلیس پیشتر بدون اشاره به اقدامات خصمانه آمریکا در قبال مسکو، خواستار کاهش تنش از سوی روسیه شده بود.

مسکو بارها تأکید کرده است که قصد افزایش تنش‌ها را ندارد؛ اما وزیر خارجه انگلیس چندی پیش روسیه را تهدید کرده بود که در صورت حمله به اوکراین، علیه مسکو تحریم وضع خواهد شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.