اعلام زمان و نحوه واریز سود سهام‌عدالت

مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات)، جزییات واریز سود سهام عدالت را تشریح کرد.

محمد باغستانی درمورد واریز سود سهام عدالت سال ۱۳۹۹، توضیح داد: بر اساس آخرین محاسبات، سود سهام  منتهی به ۲۹ اسفندماه سال ۱۳۹۹ مشمولان سهام عدالت حدود ۵۵۰ هزار تومان است اما پرداخت این مبلغ منوط به مبالغی که شرکت های سرمایه پذیر به حساب شرکت سپرده گذاری مرکزی واریز می کنند، خواهد بود.

وی با بیان اینکه برخی از شرکت های سرمایه پذیر اقدام به افزایش سرمایه کرده اند، افزود: مبالغ افزایش سرمایه از سود تقسیمی کسر خواهد شد اما سهام جدید به سهامداران تعلق خواهد گرفت. اگر شرکت های سرمایه پذیر سود سهام خود را در زمان مقرر به حساب سمات واریز کنند، پرداخت سود در یک مرحله انجام می شود اما در غیر اینصورت، واریز سود بیش از یک مرحله به طول می انجامد.

به گفته مدیرعامل سمات، مبالغ واریزی سود سهام عدالت به حساب سهامداران در هر دو روش مستقیم و غیر مستقیم بر اساس میزان سهام عدالتی است که در پرتفوی سهامداران وجود دارد.

باغستانی در ادامه درمورد افرادی که سود سهام عدالت سال ۱۳۹۸ خودرا دریافت نکرده اند، گفت: این افراد باید در سامانه جامع اطلاعات مشتریان (sejam.ir) ثبت نام و احراز هویت و یا شماره شبای معتبر خود را در سایت sahamedalat.ir  وارد کنند. تلاش خواهیم کرد تا سود سهام این افراد را به همراه سود سال ١٣٩٩ یکجا به حساب آنها واریز کنیم.

وی ادامه داد: براساس مصوبه اخیر شورای عالی بورس و اوراق بهادار، سود سهامداران سهام عدالت تا پایان اسفندماه امسال از طریق شرکت سپرده گذاری مرکزی به صورت منسجم پرداخت خواهد شد. شرکت سپرده گذاری مرکزی در حال فراهم کردن زیر ساخت های لازم است تا شرایط برای پرداخت سود سهامداران عدالت تا پایان امسال مهیا شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.