دیدار مهم برجامی اولیانوف با نماینده ویژه اروپا

«میخائیل اولیانوف»، نماینده روسیه در مذاکرات وین با انتشار پیامی در حساب کاربری خود در توئیتر به روند دیدار و گفتگو با نماینده ویژه اتحادیه اروپا اشاره کرد.

اولیانوف در پیام خود اظهار داشت: گفتگوی اساسی و بنیادی با هماهنگ کننده اتحادیه اروپا، آقای انریکه مورا در مورد اینکه سند نهایی گفتگوهای وین ممکن است که چگونه باشد، داشتم.

نماینده روسیه این پیام را دو ساعت پس از دیدارش با «رابرت مالی»، نماینده ویژه آمریکا منتشر کرده است. وی درباره دیدارش با رابرت مالی نوشته بود: یک دیدار بسیار مفید دیگر با نماینده آمریکا در امور ایران آقای رابرت مالی داشتم. ما قطعاً در مذاکرات وین در مورد برجام به پیش می‌رویم.

اولیانوف همچنین کمی پیشتر در توییتی دیگر با اشاره به کار فشرده در وین نوشته بود: کار فشرده بر روی برجام در وین در حال انجام است. قرار است هر سه کارگروه (در مورد برچیدن تحریم‌ها، مسائل هسته‌ای و اجرا / ترتیب دهی) امروز برای رسیدگی به مسائل باقی مانده تشکیل جلسه دهند.

وی پیشتر نیز از دیدار با دیپلمات‌های ایرانی و آمریکایی در وین به صورت جداگانه خبر داده بود.

سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه پیشتر در نشست هفتگی با خبرنگاران با اعلام اینکه هیئت ایرانی روز سه شنبه به وین می‌روند، گفته بود: آمریکا هم نمی‌تواند هزینه تصمیمات مخرب و غلط خود از جمله خروج غیرقانونی از برجام را از جیب ملت ایران بپردازد، در بحث تضمین‌ها توافقاتی حاصل شده ولی هیچ چیز توافق نمی‌شود، مگر همه چیز توافق شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.