هشدار ترامپ: آمریکا آماده شعله‌ور شدن
است

رئیس‌جمهور سابق آمریکا در واکنش به اعتراضات موسوم به «کاروان آزادی» در کانادا گفت اعتراضات الگو گرفته از آن به زودی سراسر ایالات متحده را فرا خواهد گرفت.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا در مصاحبه با شبکه «فاکس نیوز» گفت اعتراضات کامیون‌داران که در کانادا آغاز شده‌ می‌تواند باعث اختلالات جدی‌تر در ایالات متحده شود و هشدار داد آمریکا بیش از همسایه شمالی خود آماده شعله‌ور شدن است.

اعتراضات کامیون‌داران در کانادا با عنوان «کاروان آزادی» در اواخر ژانویه در اُتاوا آغاز شد. این جنبش حامیان خود را علیه دستورات واکسن برای کامیون‌داران که در کانادا اجرا می‌شود گرد آورد و پل سفیر، یک گذرگاه مرزی کلیدی بین ایالات متحده و کانادا را مسدود کرد. گروه‌های راستگرا پشت این جنبش قرار گرفته ‌اند و بسیاری از جمهوری‌خواهان سرسخت طرفدار ترامپ حمایت خود را از این حرکت اعلام کرده‌اند. 

به گزارش «نیوزویک»، ترامپ در مصاحبه شنبه با فاکس نیوز، در مورد این جنبش اظهارنظر کرد و با بیان این که ایالات متحده ممکن است وضعیت بدتری را ببیند، افزود: کاروان‌های آزادی اکنون در حال برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی تظاهرات مرتبط در ایالات متحده هستند.

ترامپ افزود: می‌بینم که آن‌ها همه جا تابلوهای ترامپ را دارند و به این افتخار می‌کنم. اما این چیزی است که اتفاق می‌افتد، شما توانستید تا اینجا به مردم فشار بیاورید و کشور ما هم آماده اشتعال است، خودتان را گول نزنید. در حال حاضر افراد زیادی از کشور ما به آن مرحله رسیده‌اند. وقتی به آنچه در کانادا می‌گذرد نگاه می‌کنید، فکر می‌کنم کشور ما به مراتب بیشتر از کانادا آماده اشتعال است. 

وزارت امنیت داخلی آمریکا به سازمان‌های مجری قانون هشدار داده که اعتراضات کامیون‌داران می‌تواند باعث ایجاد مشکلاتی در آمریکا و بخصوص لس‌‌آنجلس شود. این وزارتخانه در بولتنی که اولین بار یاهو نیوز گزارش کرد، هشدار داد کاروان به طور بالقوه در اواسط فوریه در کالیفرنیا آغاز خواهد شد و تا اواسط مارس به واشنگتن می‌رسد.

 معترضان به اجباری شدن واکسیناسیون و اعمال محدودیت‌‌های مرتبط با همه‌گیری کرونا، علی‌رغم آنکه مجبور شدند به دستور پلیس کانادا روز گذشته (شنبه) وسایل نقلیه خود را از پل مرزی آمریکا-کانادا موسوم به پل سفیر منتقل کنند، اما اعتراضات به دیگر شهرهای سراسر کانادا کشانده شد. اعتراضاتی که مشابه آن دیروز در خیابان‌های پاریس برگزار شد و در میانه مقاومت پلیس و شلیک گاز اشک‌ور به سمت تظاهرکنندگان، یک کاروان معترض به محدودیت‌های کرونایی موانع پلیس فرانسه را زیر پا گذاشت و به سمت مرکز پاریس حرکت کرد و عبور و مرور اطراف طاق پیروزی و خیابان‌ شانزلیزه را مختل کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.